sitecomroter/upc

Status
Niet open voor verdere reacties.

timber

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2008
Berichten
19
Beste mensen,

ik heb jarenlang een Sitecom router gebruikt voor een Tiscali adsl aansluiting. Ik ben verhuisd en overgestapt naar UPC, via de kabel. De router is niet aan de praat te krijgen. Stroom eraf, stroom van het upc modem, reset, u zegt het maar. Het werkt niet. Ik heb het modem in de meterkast met en kabel naar mijn werkkamer. Ik probeer de router daar aan te sluiten. Kabel in de muur, op de blauwe ingang van de router, computer op de gele stekkers, geen internet. Waar ging het mis?

vriendelijks Timber
 
Is het UPC-ding een modem of een modem-router?
 
Maak eens een foto van zowel de UPC modem (met aansluitingen) en de Sitecom router. Misschien dat we dan meer kunnen zeggen ;)
 
Het werkt alleen als volgt:
Router op het UPC modem aansluiten, Router aanzetten en dan het UPC modem even van de stroom afhalen (10 sec) en dan weer aanzetten.

Een UPC modem met 1 ingang registreert het mac-adres van het aangesloten apparaat (PC of router) al tijdens de boot sequence van de modem.
Als je dan een ander apparaat aansluit dan zegt het UPC modem "Bekijk het maar, dat is niet het originele apparaat".
Een korte stroom onderbreking is dan nodig om de modem te resetten en zo het nieuwe apparaat "goed te keuren".

EDIT: Was die Sitecom een echte ADSL router (Rechtstreeks op de splitter van de telefoonlijn aangesloten) of slechts een ethernet router die je achter je ADSL modem had hangen?
 
Laatst bewerkt:
Het is een sitecom 300n router. Hij stond aangesloten op een kastje waar ook de telefoon en de computer op aangesloten waren. ( Zyxel 2000)

Vriendelijks Timber
 
upcding

Het upc ding is een zwart kastje van het merk Cisco. aan de achterkant zit een gele ingang. Die is verbonden met een upc aansluiting. daarnaast zitten twee grijze stekkerdoosjes. In een daarvan zit een stekker. Die gaat naar mijn werkkamer. Of het een router is of een modem weet ik niet.

vriendelijks Timber
 
maak eens een foto of geef het typenummer van het cisco kastje eens.
 
Het upc ding is een zwart kastje van het merk Cisco. aan de achterkant zit een gele ingang. Die is verbonden met een upc aansluiting. daarnaast zitten twee grijze stekkerdoosjes. In een daarvan zit een stekker. Die gaat naar mijn werkkamer. Of het een router is of een modem weet ik niet.

vriendelijks Timber

Dat is een modem: de Cisco EPC3208
Het tweede stekkertje is smaller: dat is voor telefonie.

Het werkt dus alleen zoals ik aangaf: aansluiten, aanzetten, modem reset.
 
sitecomroter

Muchacho, voor wat betreft het Upc ding heeft u gelijk. Ik heb uw advies gevolgd maar helaas....

Timber
 
sitecomroter

Crash, ik heb uw advies gevolgd. Ik zie mijn gebruikersnaam en de melding 50mb. Overigens, internet,tv en telefoon werken uitstekend. Alleen de router is niet aan de praat te krijgen. Ik heb hem ooit aangesloten tot aan de Sitecom pagina, kreeg de verheugende mededeling dat het werkte, maar niet dus.
vriendelijks Timber
 
Heeft de Sitecom een optie om anonieme internet requests te blokkeren?
Die moet dan uitgezet worden, dan zou het wel kunnen werken.
 
sitecomroter

Muchacho, hoe kan ik dat zien?

vriendelijks Timber
 
@Timber: Heb even gekeken, maar die heeft dat niet.

@crash: UPC activeert het modem tegenwoordig al voor verzending naar de klant, de provisioning pagina is eigenlijk niet meer van toepassing.

@Timber: Oké, volg dit stappenplan en dan moet je router functioneren.
1. Sluit de router aan op het modem, en sluit je computer bedraad aan op de router. Reset het UPC modem door een korte stroomonderbreking, en schakel de router in.
2. Achterop de router zit een gaatje met een geel knopje erin, erboven staat reset. (Het is even zoeken, maar hij zit er echt.) Druk deze gedurende 30 seconden in. (1 mississippi, 2 mississippi etc)
3. Na ongeveer 2 minuten zie je op je computer (Windows 7 en Vista) dat je verbinding met een router krijgt, maar nog geen internet toegang.
4. Open je favoriete webbrowser en typ in het adresbalk 192.168.0.1 in.
5. Login met user/pass: admin/admin
6. Je zit nu in je router.
7. Klik bovenin links op Wizard.
8. Volg de instructies op en kies bij Service: Chello/UPC/Zeelandnet/Quicknet
9. Volg de verdere instructies en klik aan het eind op Apply!
10. Na 2 minuutjes geduld moet je kunnen internetten en kan je je draadloze netwerk naar eigen wensen configureren.
 
sitecomroter

Ik heb braaf gedaan wat u mij adviseert. Ik krijg geen melding dat er verbinding is met de router 192...meldt dat er geen verbinding mogelijk is.Computer afgesloten en opnieuw gestart.Geen soelaas. Wat gebeurd er als ik Windows vraag om een nieuwe breedband verbinding te maken? Is dat een oplossing?

Timber
 
Het zou allemaal automatisch gedecteerd moeten worden, dus ik vind het nogal raar dat het op die manier niet werkt.
Ik ben dan ook door mijn opties heen, eerlijk gezegd.
je kan inderdaad proberen een nieuwe breedband verbinding op te zetten, maar als ik me goed herinner is dat alleen bij Windows XP het geval..
 
@crash: UPC activeert het modem tegenwoordig al voor verzending naar de klant, de provisioning pagina is eigenlijk niet meer van toepassing.
Dat UPC al heel wat jaren, anders kun je namelijk nooit je abonnement verder activeren. Op die pagina wordt je MAC-Adres van je netwerkkaart aan je abonnement gekoppeld.
 
Ja, en dat is dus ook al een tijdje niet meer nodig. Mac-Adres van de modem wordt nu aan het abonnement gekoppeld... een kapotte netwerkkaart kostte je dan ook een telefoontje naar UPC om het om te zetten.
Nu is het slechts modempje resetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan