Sites blokkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Unknown16

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2010
Dag allemaal,

[Ik heb deze vraag al proberen te zoeken op internet, maar het is me niet gelukt.
Daarom probeer ik het via deze weg.

Ik heb Windows 7 en wil een site blokkeren.
Ik las dat het via hosts heel gemakkelijk gaat.
Ik heb het geprobeerd, maar het wil niet werken bij mij.

Ik hoop niet dat mijn stomme verplaatsing invloed kan hebben. Maar toen ik bezig was met het hostsbestand, toen wou ik hem weer opslaan. Toen gaf hij aan dat ik hem niet op de plaats waar hij zich toen bevond kon opslaan. En toen vroeg hij me of ik het wou opslaan in Mijn documenten. Hij staat nu dus, als ik via de zoekfunctie bij de verkenner 'hosts' intyp, in Mijn documenten.

Wie o wie kan me helpen hiermee?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Unknown16

PS: wat betreft de extensie die moet worden gewijzigd, ik krijg de extensie, voordat ik hier uberhaupt wat aan heb verandert, niet eens te zien. Wat ik alleen kan zien is dat het bestand het type 'Tekstdocument' heeft.]

Laatst bewerkt:
Doe het zo:
Maak een snelkoppeling op je bureaublad met de volgende opdrachtregel:
notepad.exe %windir%\system32\drivers\etc\hosts
Rechtsklik op die nieuwe snelkoppeling en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
Doe je aanpassingen, sluit af met het rode kruisje en geef Ja op de vraag of je de wijzigingen wilt opslaan.

Het grote verschil met wat jij deed zit 'm in het Als Administrator uitvoeren: Iedereen kan het hosts bestand lezen, maar alleen in de "beveiligde" modus als Administrator kun je 'm ook opslaan in die submap van Windows. :)

Succes,

Tijs.

Doe het zo:
Maak een snelkoppeling op je bureaublad met de volgende opdrachtregel:
notepad.exe %windir%\system32\drivers\etc\hosts
Rechtsklik op die nieuwe snelkoppeling en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
Doe je aanpassingen, sluit af met het rode kruisje en geef Ja op de vraag of je de wijzigingen wilt opslaan.

Het grote verschil met wat jij deed zit 'm in het Als Administrator uitvoeren: Iedereen kan het hosts bestand lezen, maar alleen in de "beveiligde" modus als Administrator kun je 'm ook opslaan in die submap van Windows. :)

Succes,

Tijs.

Dag Tijs,

Bedankt voor je reactie. Het heeft geholpen, althans, voor een deel.
Wat ik doe, is het volgende:

- ik open de snelkoppeling als Administrator (en geef toestemming voor het openen daarvan)
- ik kopieer en plak 127.0.0.1 en typ daarna de gewenste site in die ik wil blokkeren
- dan druk ik op kruisje, en klik aan dat ik de wijziging wil opslaan
- als ik vervolgens naar de site ga, dan zie ik alleen een blokkade op de advertenties, meer niet

Doe ik wat verkeerd?

Groetjes van mij.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat een deel van de informatie nog in je Tijdelijke Internet Bestanden staat, en dat díe getoond is. Maak de Tijdelijke Internet Bestanden eens leeg en kijk nog een keer.

PS: De Hosts-methode blokkeert per internet-naam. Dat zie je wat uitgewerkt in deze posting van een eerdere discussiedraad.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan