sites langzaam, downloaden snel?? HELP!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

muppet81

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2004
Ik maak gebruik van een kabelaansluiting via CAIW en ook ik heb problemen met mijn download snelheid. Alhoewel... ik snap er zelf niks van, want in principe gaat het om het openen van sites. Dit duurt zo laaaang! Terwijl als ik dan eindelijk ergens ben aangekomen en iets van een bestand ofzo download gaat dat wel redelijk snel. Dus vraag ik mij af hoe dat kan. Ik heb inmiddels al mijn kabelaansluiting opgezegd en toch maar een adsl verbinding aangevraagd, tot die tijd zit ik nog met de kabel. Maar langzamerhand vraag ik mij af of het wel met de kabel te maken heeft.

Even ter verduidelijking: Nadat ik deze site ontdekte en me heb aangemeld en via email heb geactiveerd, was ik 1 uur en 10 minuten verder!!
Niet echt normaal toch?

Please help me, want ik wordt hier echt NIET GOED van!

Greetz Les :mad:

In theorie zou er geen verschil mogen zijn afhankelijk natuurlijk van je abbo als het gaat om snelheid tussen kabel en adsl.
Neem aan dat je virusscanner hebt ?
Is je computer spyware en malware en dailer vrij ?

Welkom op helpmij.

Ik denk ook net als upsidaisy aan spyware.

Download Adaware klik na de instal op de update knop, scan vervolgens de pc en verwijder alles wat hij vindt.
Doe daarna de online virus scan met Housecall klik op scannow.

Laat de uitslag even horen of het nu wel goed gaat.

groetjes speedtouch

Beste muppet81,
Ik heb zelf ook dat probleem gehad met de kabel( @Home ),het ging allemaal tergend langzaam met het openen van site's, niet altijd met het downlaoden.
@Home heeft alles nagekeken maar het zou aan de PC liggen. Alles gescand en dingen verwijderd maar geen verbetering.
De verbetering kwam pas , toen ik ben overgegaan naar ADSL en hierover geen enkele klacht.
Dus ook bij jou ziet de toekomst er rooskleuriger uit zodra je ADSL hebt.
Geef dus de moed nog niet op.
Vr.gr. B.Kat

Heb ik ook gehad. Duurt maar en duurt maar.
Norton2004 eraf gehaald. Ik heb dat vervangen door N2003 en alles is weer top.

Eindelijk!!!!

Heb dit weekend ADSL modem gekregen en gelijk aangesloten. Wat een verademing! Het lag dus gewoon echt aan de #%@#$ CAIW kabel aansluiting!
Heb alleen nog een vraagje mbt tot de snelheid van muziekdownloadprogramma's. Alles doet het nu dus weer echt goed alleen de verbinding met Kazaa resurrection en Emule is tergend langzaam. Is dit normaal?

Greetz Les:)

ADSL toppie :thumb:

Kijk eens in het modem, waarschijnlijk moet je een poort open zetten.
Zelf gebruik ik voor p2p bittorrent, met bittornado als client die heeft een UPnP, het voordeel van mijn modem speedtouch ( hoe kan het ook anders :) ) is dat deze ook UPnP is, waardoor het progje mijn poort open gooit.

groetjes speedtouch

ehhh?

Tsja, ik wil niet heelg erg dom overkomen (en dat ben ik ook echt niet...) maareh, zou je dat ook in nederlands kunnen schrijven) (Jip en Janneke taal??). Ik snap wel waar je het over hebt maar wat bedoel je precies. Ik weet wel dat ook ik een modem heb van speedtouch (510). Ik vond het gewoon raar dat internet nu wel weer snel is, maar dat hij geen verbinding legt met Kazaa resurection. Hij blijft namelijk op status verbinden staan.

Greetz,
Les.:

De UPnP standaard zorgt ervoor dat aparaten aan de andere kant van een netwerkverbinding herkend kunnen worden, in dit geval ethernet routers, maar in prinicipe kunnen ook FireWire en draadloze toepassingen meedoen. Een groot voordeel van de techniek is dat het OS kan weten wanneer hij met een NAT verbinding te maken heeft. Iedereen die thuis een router heeft of gebruik maakt van software als WinRoute om internet te delen, weet dat er problemen kunnen optreden met multiplayer spellen, het draaien van servers, of peer-to-peer verbindingen.

Over kazaa resurection kan ik niets zeggen, ik gebruik voor peer 2 peer een bittorrent progamma ( client ) die gebruik maakt van UPnP ondersteuning, waarbij tijdens een p2p share de poort opengezet wordt.

Probeer anders kazaa eens opnieuw te installeren.

Hopelijk heb ik het zo wat duidelijker uitgelegd, op z'n Jip & Janneke

groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan