Sites worden geblokkeerd door virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stijnson

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 nov 2008
Berichten
4
Goedenavond,

Mijn computer (Windows XP, Firefox) vertoont precies dezelfde kuren als de computer van Mercurius.
Hij verwijst dus door naar sites als ik bij google op een link klik en verschillende antivirus en spyware sites blokkeert hij ook. Alle genoemde sites: malwarebytes en superantispyware etc kan ik wel op komen, maar ik kan de programma's niet downloaden. Nu heb ik dat via de pc van een huisgenoot wel gedaan maar als ik de programma's wil installeren gebeurt er niks (ik klik dus op het setupicoon er er gebeurt niks).

Ik weet niet hoe ik dit op moet lossen en ik denk erover om Windows XP dan maar opnieuw te installeren, want mijn belangrijke bestanden staan toch op een externe harde schijf.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Groet,

Stijn
 
Welkom,

Ik heb je vraag een eigen plek gegeven aangezien het niet netjes is om in te breken in andermans topic.

Probeer de programma's eens te installeren in veilige modus zonder netwerkverbinding.
 
Mijn excuses voor het inbreken op het andere topic, ik wist niet dat dat ongepast was.

Maar on topic: zowel mbam als superantispyware installeren lukt niet in veilige modus.
En ook hijackthislog lukt niet om te installeren, zelfs niet in veilige modus
 
hallo stijnson, ik zie dat jouw problemen EXACT dezelfde zijn als mijn probleem (zie volgend topic: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=386765)

een van de laatste suggesties uit mijn topic was hitmanpro3, voor de download link, zie mijn topic, dit programmatje, installeert perfect, draait perfect, en is momenteel effectief malware aan het vinden op mijn systeem en deze aan het verwijderen. Het programma draait nu reeds een half uurtje. En ik zal het waarschijnlijk de hele nacht nog laten draaien

dit programma heeft oa de trojan "vundo" gedetecteerd en verwijderd, ook nog enkele andere, ben benieuwd wat het nog allemaal zal vinden. Hoop dat hitmanpro3 ook voor jou de oplossing kan zijn.

grz
 
Bedankt gast0512,

Het programma downloaden ging gewoon, hij heeft nu gescand met de gratis versie, maar heeft alleen tracking cookies gevonden. Ik neem aan dat jij de licentie dan gekocht hebt?

Groet
 
nee, ik heb ook de gratis 7-dagen versie, bij mij heeft het programma veel meer dan alleen tracking cookies gevonden, heeft er nu 5 of 6 runs op zitten (verwijderen heropstarten opnieuw scannen) en ik heb zo'n vermoeden dat NOG NIET alles er af is,...
 
Ok,
ik heb HitmanPro een aantal keer gerund en het enige bestand wat hij naast Trackingcookies kan vinden is het volgende:

Classificatie: Covert.Sys.Exec
Bestandsnaam: tdssnpur.dll (c:\windows\system32)

Het bestand zou verwijderd moeten zijn door HitmanPro maar hij vindt hem bij iedere scan weer.

Ook zijn er nog steeds dezelfde problemen-> ik kan geen andere programma's openen/installeren
 
Goed, dan wijs ik je door na de nucia site, dat is een site waar mensen werken die veel verstand van virussen en dergelijke hebben.
Vertel ze van je probleem, en wat je al allemaal gedaan hebt.
Hier kan je je bericht plaatsen
http://www.nucia.nl/forum/forumdisplay.php?f=41
 
check mijn topic nog eens, ik ben er in geslaagd om mbam te installeren:

-mbam installer downloaden via een andere computer, en met een usb stick naar de geïnfecteerde computer halen.
-de installer een andere naam geven (die wel eindigt op .exe natuurlijk)
-installeren
-als het geinstalleerd is, in de map waar je het geïnstalleerd hebt, ook weer het mbam bestand een andere naam geven (wederom, het moet eindigen op .exe)
-en als je me dan je email adres doorspeelt, kan ik je ook het bestand met de up to date virus definitie database doorspelen (wat ik zelf ook van iemand anders gekregen heb, omdat de update van mbam zelf ook geblokkeerd wordt door ons virus)
-en dan kan je gaan scannen :) (de snelkoppeling die je op je bureaublad hebt na installatie zal vanzelfsprekend niet werken omdat jte het bestand in de map een andere naam gegeven hebt)



ik heb mbam op die manier aan de praat gekregen, en de scan had al een virus gedetecteerd, weet voorlopig niet hoe het afgelopen is, ik heb mijn laptop naar een professional gebracht die er zich mee gaat bezighouden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan