Sjablonen automatisch bijwerken vanuit normal.dot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Loezzje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2011
Hoi!

Ik werk met word 2010, en ben op mijn werk een (flink) aantal sjablonen aan het maken. Nu gaan wij over een aantal maanden tot een jaar onze huisstijl veranderen, en een aantal dingen zullen wellicht gewijzigd worden, zoals lettertype, kopstijlen etc. Ik maak de sjablonen gebaseerd op normal.dot

Ik wil graag weten hoe ik, als ik iets in normal.dot (bijvoorbeeld lettertype) - en hiernaast ook de kopstijlen - wijzig, hoe deze automatisch ook in de sjablonen gewijzigd kunnen worden - ik krijg het namelijk niet voor elkaar!

Alvast bedankt!

groeten, Marloes

Hoi,

Ja, dat klopt: sjablonen worden niet bijgewerkt op basis van ándere sjblonen. Documenten wél.
Je zou dus document, gebaseerd op het 'ene' sjablonen kunnen openen en dan koppelen aan een ander (dat je mogelijk hebt 'vernieuwd')
Maar of dat te 'automatiseren' is ... ??

Hoi Tée!

Bedankt voor je reactie! Ben blij dat het dus niet helemala aan mij lag...

Nog wel een vraagje: weet je of het wel mogelijk is dat, als ik de kopstijlen aanpas, dat deze in de sjablonen meteen meewijzigen? Of moet ik deze stijlen ook als apart sjablonen zien??

een voorbeeld: ik maak een nieuwe kopstijl: datum, rechts uitgelijnd. Deze kopstijl verwerk ik in een 10-tal brief-sjablonen. Nu wil ik dit toch links uitgelijnd hebben, en ik wijzig de kopstijl, waarbij ik aanvink dat ik 'nieuwe documenten op basis van deze sjabloon' wil maken.

Mijn hoop was, dat dan de datum in de brief-sjablonen, op basis van de gewijzigde kopstijl, automatisch ook links uitgelijnd zou worden. Dit krijg ik echter niet voor elkaar.

Mocht iemand een truc weten, ik hou me aanbevolen!

Alvast bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan