Sjablonen word 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

beanbag

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2009
Ik was een paper aan het schrijven en was blij over de opmaakprofielen die ik heb gebruikt en heb bijgevolg alle tekst gewist en het overgebleven lege tekstdocument als sjabloon bewaard.
Vervolgens heb ik Normal.dot een andere naam gegeven en het zopas gecreëerde sjabloon Normal.dot genoemd.
Alles gaat prima, telkes ik word start heb ik nu direct de opmaakprofielen die ik wil.

Er is echter een probleempje:

Als ik op "opslaan als..." klik dan is de standaard suggestie voor de documenttitel niet meer "doc1" of "document1" of iets gelijkaardig, maar de titel van de paper die ik aan het schrijven was toen ik het sjabloon heb gecreëerd. Is er een methode om dit opnieuw te veranderen in "doc1" ?
Wel verschijnt bij het openen van een blanco document NIET de titel van die paper in de MS WORD blauwe titelbalk maar "document1" ,daar is het dus wel goed.

Ik weet uiteraard dat ik Normal.dot zou kunnen herstellen. En dan dat sjabloon opnieuw zou kunnen wijzigen. Maar het wou aangenamer moest ik het niet via die omweg moeten doen.

Alvast bedankt

Hoezo omweg ?
Als je via beheer in (menubalk/extra/beheer) de opmaakprofielen van je werkstuk naar normal.dot had gekopieerd, was je klaar geweest.
Jouw werkwijze lijkt mij eerder een omweg.

Zo stond het niet in die tutorial.
Maar jouw methode lijkt me inderdaad handig. Na het eens te proberen bleken echter een aantal eigenschappen van mijn opmaakprofielen verloren. Hetgeen nu direct in mijn gedachten springt is fontsize.

Is er geen methode om de standaardwaarde voor de naam die word een nieuw opgeslagen document meegeeft te wijzigen ?

Na het eens te proberen bleek echter een aantal eigenschappen van mijn opmaakprofielen verloren.
Dat lijkt me stug; mogelijke verklaring: je probeerde reeds bestaande profielen te overschrijven. Geef je eigen profielen eens unieke namen en probeer het opnieuw.
Welke tutorial ?

Geen idee meer over de naam van de tutorial, gewoon opmaakprofielen in google ingetikt en zien waar ik uitkkwam. De essentie van die tutorial was: een leeg word document met de juiste opmaakprofielen opslaan als sjabloon. En dan in uw application data / microsoft / sjablonen folder dat zopas opgeslagen sjabloon hernoemen naar "Normal".

Het is inderdaad zo dat ik bestaande opmaakprofielen heb proberen overschrijven.
Ik zal het nog eens proberen met unieke namen.

merci

Gebruik deze macro om je eigen opmaakprofielen naar normal.dot te kopiëren:

Code:
Sub tst()
  For Each st In ActiveDocument.Styles
    Application.OrganizerCopy ActiveDocument, NormalTemplate, st.NameLocal, wdOrganizerObjectStyles
  Next
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan