Sjabloon-afbeeldingen bovenop

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaapschaapje

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2008
Hallo,

Ik ben bezig met een powerpoint template aan het maken in powerpoint en dan beeld --> diamodelweergave.

Ik wil onderaan iedere dia een banner maken met hierin een logo. Hoe kan ik er voor zorgen dat dit logo altijd 'de bovenste laag' is. Wanneer ik het template dus uiteindelijk gebruik en een beeldvullende foto in de presentatie plaats, moet het logo altijd zichtbaar zijn als bovenste laag.

Wie kan mij verder helpen? Het is de bedoeling dat iedere leek uiteindelijk makkelijk met deze powerpoint kan werken, het is voor mijn werk.

Ik heb al allerlei dingen geprobeerd maar het lijkt alsof de sjabloonlayer altijd onder de presentatie ligt die gemaakt wordt uiteindelijk.
Alvast bedankt,

Jaapschaap

Ik vrees voor je dat je zelf al de oorzaak hebt gegeven. De Modelweergave is altijd een onderliggende laag, waar je vervolgens van alles op kan zetten. De enige manier is om het logo ook naar de dia te kopieëren, en hem na de afbeelding te laten verschijnen. Zo doe ik het zelf overigens ook, als ik een afbeelding uit het model ook op de dia zelf wil laten zien.

Bedankt voor je antwoord octafish. Hoe kan ik er dan voor zorgen dat zulke afbeeldingen vast staan en niet kunnen bewegen? Het moet namelijk zo worden, dat er eigenlijk weinig aan veranderd kan worden.

Ik begrijp je vraag niet helemaal; een afbeelding beweegt niet, tenzij je aangeeft dat hij een animatie moet krijgen. Maar ik heb de sneaky suspicion dat je dat niet bedoelt...

Ik bedoel eigenlijk dat een afbeelding op een vaste plek in het stramien blijft, niet dat hij verschoven kan worden wanneer je hier perongeluk op klikt. Hij moet verankerd worden als het ware;)

Ik zit nog steeds met hetzelfde probleem. Misschien kan iemand mij verder helpen.

Het gaat om het feit dat ik een sjabloon heb gemaakt met daar onderin een logo. In mijn presentaties gebruik ik vaak beeldvullende foto's. Wanneer ik deze plaats valt hij over het sjabloon en ook over het logo heen! wat ik zou willen is dat het logo onderin altijd de bovenste laag is. Wel wil ik dit logo verankeren als het ware zodat het niet te verplaatsen is wanneer ik per ongeluk op het logo klik en versleep.

Alvast bedankt.

mvg,
Jaapschaapje

Je wilt iets dat niet kan; een afbeelding die je in de Master zet, ligt per definitie onder hetgeen je op de dia zelf gebruikt. Dus als je een beeldvullende afbeelding op je dia plaatst, dan wordt het logo verborgen. Door een kopie van het logo daar weer bovenop te leggen, heb je het logo dan weer zichtbaar, maar je kunt niet voorkomen dat een willekeurige gebruiker daarmee aan de haal gaat. Misschien kun je een macro maken die de afbeelding vóór het afspelen nog verplaatst naar de rechter onderhoek, maar omdat je met verschuiven alleen de afstand vanaf links en de top kunt instellen, schiet je daar uiteindelijk ook niet zo heel veel mee op. Ik zou de gebruikers dus eerst opvoeden :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan