sjabloon, CRM bijhouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcop1989

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2012
Berichten
492
Er zijn heel wat sjablonen om je CRM (Customer Relationship Management) in bij te houden, maar die beperken zich feitelijk allemaal enkel tot het bijhouden van klanten en hun adressen.

Wat ik zoek is ook een manier om klantcontacten hier efficiënt in bij te houden.

Reden hiervoor is dat het systeem wat wij op het werk gebruiken nou niet bepaald je van het is om mee te werken.

Uiteraard ben ik parallel aan dit topic ook zelf wat in elkaar aan het knutselen met Excel VBA, maar ik ben toch nieuwsgierig of er wellicht al wat voorbeelden zijn van dit soort sjablonen?
 
Een CRM maken in Excel? Dapper.... Microsoft zet alles op zijn eigen CRM systeem, wat nog wel verklaarbaar is. Bij vorige versies kon je nog een prima Access Database downloaden op de pagina voor kleine bedrijven, waar wel wat mee te doen was. Helaas werkt die link niet meer, en ook het zoeken naar het bestand levert niks meer op. Gelukkig heb ik zowel bestand als pagina in het verleden opgeslagen, dus ik kan het hele pakketje wel meegeven hier. Kijk maar eens of je er wat mee kunt. Sowieso moet je, als je fatsoenlijk CRM wilt gaan doen, dat met een database maken, en zeker niet met Excel.
 

Bijlagen

  • klantcontactsysteemplus4.part04.rar
    77,2 KB · Weergaven: 217
  • klantcontactsysteemplus4.part03.rar
    200 KB · Weergaven: 94
  • klantcontactsysteemplus4.part02.rar
    200 KB · Weergaven: 88
  • klantcontactsysteemplus4.part01.rar
    200 KB · Weergaven: 166
Wat ik zo zie, ziet er goed uit. Dank je wel daarvoor. Ik krijg bij starten echter de melding:

Uw klant conctact systeem-database of -project bevat een ongeldige of verbroken verwijzing naar het bestand "comdlg32.ocz versie 1.2

*u moet deze verwijzing corrigeren om ervoor te zorgen dat de database of het project naar behoren kan worden gebruikt.

Ik heb in de verwijzingen van het VBA gedeelte van het bestand gekeken en daar staat "ONTBREEKT" achter "Microsoft Common Dialog Control 6.0 (SP6)"

Ik vind dit nergens op het internet. Weet jij hier een oplossing voor? Hij werkt namelijk daardoor ook niet helemaal 100%.


Daarbij kwam ik ook het Excel-bestand in bijlage tegen.
Dit dekt ook al heel goed de lading hoor.

Voor mijn leer: waarom raad je gebruik van CRM in Excel af?
 

Bijlagen

  • CRM-template.xls
    84,5 KB · Weergaven: 312
Het is grappig hoor, om een CRM in Excel te maken, maar het is niet echt een waterdicht systeem waarin je allerlei afhankelijkheden op een logische manier kunt maken. Het kan in de verste verte niet tippen aan een database. De Microsoft Common Dialog Control 6.0 (SP6) staat bij mij in de map <C:\Windows\SysWOW64>.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan