• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sjabloon gebruiken bij import

Status
Niet open voor verdere reacties.

BeeEmBee

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2009
Hallo allemaal,

Ik heb de volgende vraag:
Ons tijdsregistratiesysteem geeft bij het afdrukken de mogelijkheid om de gegevens te exporteren naar excel.Een fijne optie, aangezien wij nogal wat mensen in dienst hebben die volgens specifieke roosters werken en de mogelijkheid om deze in te voeren in de meegeleverde software ontbreekt.
Dit houdt wel in dat we nu iedere maand vrij veel tijd kwijt zijn om de gegevens in excel te bewerken en de gewerkte uren/vakantieuren/verzuimuren etc uit te rekenen. Veel is handwerk omdat er steeds weer gekeken moet worden naar de evt. roosters per persoon.
Ik heb al zitten denken om een sjabloon te maken dat over de geïmporteerde gegevens gelegd zou kunnen worden, maar ik kom er niet goed uit. Vooral ook omdat iedere maand weer met een andere werkdag begint en dan het volledige sjabloon weer aangepast zou moeten worden. Dan schieten we ons doel een beetje voorbij. De gegevens worden in een lange opeenvolgende lijst geëxporteerd, beginnend met alle dagen van werknemer 1, vervolgens werknemer 2 met steeds 1 regel per dag, waarop in totaal 6 boekingen?klokmomenten mogelijk zijn. Tussen elke werknemer zit wel steeds een aantal regels met overige informatie als Naam, afdeling etc.
Iemand van jullie hier ideeën voor?

Bij voorbaat alvast hartelijk dank!!

Waarschijnlijk kunnen deze gegevens ook als txt of csv geëxporteerd worden.
Die kunnen dan in een matrixvariabele ingelezen worden en vervolgens met een userform in Excel of Word bewerkt, uitgebreid en aangepast worden.

Bedankt voor je reactie !

Inderdaad kan er ook csv geëxporteerd worden.

Wat moet ik verstaan onder een matrixvariabele? En hoe maak ik een userform?

Wellicht basale vragen, maar nieuw voor mij.

Groet,
Mart

Als dat je vragen zijn denk ik dat je deze klus beter kunt uitbesteden dan zelf doen, want dat is niet 1-2-3 uitgelegd en onder de knie gekregen.

Als een userform vergelijkbaar is aan een formulier in Word dan kom ik daar wel uit. Ik wil er ook best tijd in steken........in het kader van mens......leeftijd en......leren ;-)
Dus als er ergens documentatie is wat een matrixvariabele inhoudt dan hou ik me ook daarvoor warm aanbevolen.
Wellicht kan ik daarna de vraag nog eens posten, maar dan met gerichtere vragen.

Evengoed dank voor je reacties !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan