sjabloon gebruiken en opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanrichz

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2004
Ik heb een aantal documenten en ik heb een sjabloon ontvangen per mail. Ik wil graag het sjabloon gaan toepassen op al die bestaande tekstdocumenten. Moet ik eerst het sjabloon openen en opslaan (dit lukt dus niet dan sluit word het sjabloon af)? En wat is de makkelijkste manier om het sjabloon op een bestaand document toe te passen?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Sandra

Hoi,

Opslaan sjabloon:
Open de bijlage in het mailtje
Je staat dan in Word
Kies menu Bestand > Opslaan als....
En kies onderin het scherm voor 'documentsjabloon (.DOT)'

Jou vraag 2: " ...wat is de makkelijkste manier om het sjabloon op een bestaand document toe te passen?"

Open het document waarvan je de inhoud wilt opnemen in het sjabloon.
druk op de toetscombi Ctrl-A (alles selecteren) en op
Ctrl-C (kopiëren)
Kies menu Bestand > Nieuw en dubbelklik op de naam van je zojuist opgeslagen sjabloon; het wordt nu in 'documentvorm' geopend, dus niet als sjabloon, maar een kopie ervan (u welbekend)
Klik in dit document op de plek waar de inhoud van je 'voorgaande' document moet komen en gebruik de toetscombi - jawel - Ctrl-V.
Sla tenslotte het geheel opnieuw op met Opslaan als....
En weer als documentsjabloon maar nu uiteraard met een andere naam ... !

Gelukt

Beste Teun,

Bedankt voor je supersnelle antwoord, het is gelukt!

Sandra

toch nog een vraagje waar ik nu tegenaan loop. Als ik een nieuw wordbestand open dan staat mijn nieuwe sjabloon daar niet tussen. Hoe kan dat dan? Ik heb het sjabloon op mijn bureaublad opgeslagen.

Hoe werkt het koppelen van een sjabloon aan een document via het menu Extra, sjablonen koppelen?

Ik loop nu toch weer vast.

Bedankt weer!

Sandra

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan