• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sjabloon in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Valthère

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2002
beste,

ik zou graag een agenda sjabloon maken in excel.

Hoe kan ik opsommingen gebruiken zoals in word, ttz met cijfers en letters voor telkens een verschillend niveau en aantal puntjes in te kunnen voegen in excel?

Ook zou ik graag een drop-down menutje installeren waarna ik nog extra aanvullende tekst kan plaatsen?

Wie kan me hiermee helpen.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Wat je kan doen is het volgende op de eerst cel 1 zetten en dan rechtinde hoek pakken en naar beneden slepen dan telt hij wel door maar doortellen zoals ik word dat weet ik niet

Dat is niet direct wat ik bedoelde, ik wens een opsomming te maken met opsommingstekens waarbij het aantal opsommingen op variabel is.

Toch bedankt voor de reactie.

Weet iemand anders hoe ik dit probleem oplos?

Excel is geen tekstverwerker, als je daar opsommingen wilt maken zoals in Word zal je dat manueel moeten doen (of voor elk niveau een macro maken).
Je kan het opsommingsteken in een cel van plaats verschuiven via Opmaak/Celeigenschappen/Uitlijning, hier kan je de Inspringing bepalen.

En je tweede vraag begrijp ik niet goed. Een drop-down-menu kan je maken via Data/Valideren ofwel met een keuzelijst via de werkbalk Formulieren of Werkset Besturingselementen.
Maar wat bedoel je juist met die aanvullende tekst?

Ben ondertussen tot het besef gekomen dat excel idd geen tekstverwerker is.

Heb via een andere weg toch een antwoord gevonden. De agenda was voor een toepassing als agenda in het Belgisch lager onderwijs.

Ondertussen een progje gevonden waarbij met behulp van een acces database de agenda als rapport er mooi uitrolt.

Toch bedankt voor jullie moeite.

Groetjes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan