sjabloon maken in word 2007, hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

schuls

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2006
Hallo,
Ik probeer momenteel een document te maken en deze op te slaan als sjabloon. Het is mij bekend HOE ik het op moet slaan, maar alvorens ik daar ben zit ik met een klein probleem

Ik wil een doc maken met daarin sjablonen. Ofwel Als je het woord [ADRES] ziet staan wil ik bij het openen van dit document hierop éénmaal kunnen klikken en hieroverheen kunnen typen (misschien is het woord sjabloon niet goed..) Ik heb geen flauw idee hoe het moet. Als ik op SJABLONEN MAKEN zoek op google of iets dergelijks krijg ik alleen maar andere dingen. Voornamelijk hoe ik het kan opslaan ALS slabloon. Maargoed dat zoek ik dus niet.

Ik heb 1 oplossing gevonden om het woord [ADRES] in te voegen zoals het hoort. Dat doe ik door ....
onder INVOEGEN - TEKST - DOCUMENTEIGENSCHAP te klikken, en dan uit de betreffende woorden te kiezen.

Nu is bovenstaande toepassing precies wat ik zoek, maar ik moet ook woorden toevoegen die niet standaart in de pc staan, zoals FACTUURDATUM. Ik hoopte het bovenstaande te kunnen veranderen, maar dit is mij niet gelukt. Als ik hieroverheen type komt er weldegelijk hetgeen te staan wat ik wil, maar niet als SJABLOON. Dus een eerstvolgende keer werkt het niet.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Ik gebruik hiervoor WORD 2007

alvast bedankt,

Schuls

Hallo,
Ik probeer momenteel een document te maken en deze op te slaan als sjabloon. Het is mij bekend HOE ik het op moet slaan, maar alvorens ik daar ben zit ik met een klein probleem

Ik wil een doc maken met daarin sjablonen. Ofwel Als je het woord [ADRES] ziet staan wil ik bij het openen van dit document hierop éénmaal kunnen klikken en hieroverheen kunnen typen (misschien is het woord sjabloon niet goed..) Ik heb geen flauw idee hoe het moet. Als ik op SJABLONEN MAKEN zoek op google of iets dergelijks krijg ik alleen maar andere dingen. Voornamelijk hoe ik het kan opslaan ALS slabloon. Maargoed dat zoek ik dus niet.

Ik heb 1 oplossing gevonden om het woord [ADRES] in te voegen zoals het hoort. Dat doe ik door ....
onder INVOEGEN - TEKST - DOCUMENTEIGENSCHAP te klikken, en dan uit de betreffende woorden te kiezen.

Nu is bovenstaande toepassing precies wat ik zoek, maar ik moet ook woorden toevoegen die niet standaart in de pc staan, zoals FACTUURDATUM. Ik hoopte het bovenstaande te kunnen veranderen, maar dit is mij niet gelukt. Als ik hieroverheen type komt er weldegelijk hetgeen te staan wat ik wil, maar niet als SJABLOON. Dus een eerstvolgende keer werkt het niet.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Ik gebruik hiervoor WORD 2007

alvast bedankt,

Schuls

je bedoelt dus als je het documente open doet dat je kadertjes krijgt om in te vullen een soort formulier eigenlijk ? niet ....

Precies dat bedoel ik. Meestal grijze kadertjes

Ik heb nu het gevoel dat dit geen sjablonen zijn ha..

nee dit zijn inderdaad geen sjablonen maar formulieren ik zend je morgen wel de informatie hoe je dit kan doen

Okee, formulieren dus. vandaar dat ik het niet kan vinden.

Ik zie graag de hulp tegemoet.

bedankt

goed hier ben ik dan om een formulier moet je eerst gegevens hebben naar wie je het wil zenden meestal is dit iets zoals:

naam
voornaam
adres

een maal je dit gedaan hebt kan je tags gaan invoegen je dient we de optie ontwikelaars aan te zetten in office dit kan je doen door op de office knop te klikken en dan opties dan zal je een venster zien waar je het kaan inschakelen

Ik heb het gevonden. Het is moeilijker dan ik dacht.
Ik zal op microsoft wel even kijken hoe het precies moet
In ieder geval bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan