Sjabloon met popup-venster

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toegang

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2003
Ik wil een (fax)sjabloon maken met een popup-venster. Als ik een nieuw document aanmaak mbv dat sjabloon moet er een popup-scherm komen waar ik de verschillende velden invul voordat ik aan het eigenlijke document begin. Het kan! Maar ik weet niet hoe en kan de oplossing niet vinden . . . .

Hoe maak ik die documenten?

popvenster

Je kan dat maken met VBA. Daar kan je een userform maken. Maar dat doe je niet 1 2 3. Maar wat voor gegevens wil je invoeren.

Laatst bewerkt:
Zo'n vermoeden had ik al.

Om te beginnen wil ik gewoon NAW gegevens, onderwerp, datum e.d. invullen. In een later stadium wil ik ook gegevens uit een database halen en bewerkingen uitvoeren adhv ingevulde waarden. . . . . Maar dat is voor later. Voor nu wil ik alleen maar een template met userform.

Is het vergelijkbaar met het bouwen van formulieren in Access?

Nee is niet het zelfde als een scherm in acces bouwen.

Open de bijlage maar en doe dan maar ALT-F11

Dan kom je in de vba omgeving.

Ik zal vanavond na het eten wel een kijken of ik iets voor je kan bouwen met alleen NAW gegegevens.

Trouwens het is lastig om gegevens automatisch vanuit een database in een formulier te krijgen.

nieuw voorbeeld

Dit is de simpelste manier die ik ken om een sjabloon te maken in VBA.

Zie de bijlage

Pop-up vensters aanmaken in Word kan eenvoudiger.
Kies menu Invoegen, Veld, Categorie Afdruk samenvoegen, Fill-in
Typ in het pop-up venster de vraag die moet worden beantwoord Vb.: Fax nummer correspondent.
Bij het activeren van de sjabloon zal het pop-up venster verschijnen en zal de gebruiker het faxnummer kunnen invullen.
Succes!
Groeten
Sien

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan