sjabloon van nieuwsbrief

Status
Niet open voor verdere reacties.

snelsnel

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2003
Hallo,

Ik maak een nieuwsbrief waarin een aantal onderwerpen steeds terugkeert, wedstrijdprogramma 's, advertenties van sponsors e.d.
Volgens mij moet het mogelijk zijn een Wordsjabloon te maken, maar als ik de advertenties onder aan de pagina plaats en ik voeg daarna tekst toe boven de plaatjes verschuiven de advertenties steeds. Ik heb al e.e.a. uitgeprobeerd bij figuuropmaak maar tot nu toe zonder rusultaat. Ik dien nu de plaatjes steeds weer goed te zetten, zonde van de tijd denk ik.
Wie weet de oplossing? Of kan dit niet in Word?

Alvast bedankt.
snelsnel.

probeer het als je onder/boven in wilt zetten het eens met een kop/voet tekst
nadeel hier van is dat het dan op iedere pagina komt te staan

is dit niet de bedoeling dan zou ik met tekstvakken gaan werken

De advertenties wijzigen inderdaad per pagina, kop- en voetteksten werken dan inderdaad niet. Tekstvlakken geven hetzelfde probleem, het vlak verschuift met invoeren van tekst boven het vlak. Het tekstvlak (of de advertenties) zitten vast aan het ankerpunt en verschuiven op het moment dat er rond het ankerpunt data worden ingevoerd. Het geeft ook geen soelaas om het ankerpunt al dan niet te vergrendelen of opdracht te geven dat het figuur niet mag meebewegen. Ik heb het idee dat ik beter een programma als Publisher kan proberen.

Evenzogoed bedankt.
snelsnel

Hoi SnelSnel, :D

Wil jij je probleem nog eens proberen helder te maken aan mij?

Ik snap iets niet in het eerste bericht wil je iets neerzetten wat niet mag verschuiven. (verankeren dus)

Vervolgens zeg je in het tweede bericht verankeren helpt niks! Als ik een plaatje veranker in Word dan kan ik nog zoveel erboven of eronder doen, dat plaatje blijft STAAN! (dus ik denk dat ik de vraag dus niet goed snap)

En nu de ultieme vraag, ik zou toch graag eens willen weten wat jij van Publisher verwacht wat Word niet kan? (maar goed dat zal dan hetzelfde antwoord als boven zijn ;) )

Wil je eens een poging wagen? (er is vast een antwoord)

See Yah! :thumb:
Ps, correct verankeren doe je zo:
Rechtermuisknop Object opmaken
Indeling/Geavanceerd
Object met tekst verplaatsen vinkje UIT!
Object verankeren vinkje AAN!
Overlapping toestaan uit of aan het is maar net wat je zoekt!
Twee keer OK en dat ding gaat nergens meer heen.

Hallo Joost,
wat ik precies niet goed gedaan heb weet ik niet maar het werkt nu wel. Ik vermoed dat het te maken heeft met het feit dat ik de figuren in de tekst had verankerd ipv aan de pagina.
Het antwoord op je ultieme vraag blijf ik een beetje schuldig. Wat ik wil kan dus ook gewoon met Word. Misschien dat Publisher wat meer mogelijkheden kent maar dat weet ik eerlijk gezegd niet, dat moet ik nog eens uitzoeken.
In ieder geval reuze bedankt voor je reactie.
snelsnel.

Hoi snelsnel, :)

You're Welcom!

Tja, en waarom het bij jouw de eerste keer niet ging?
Wellicht snelsnel gewerkt! :p

See Yah!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan