Sjabloonvraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbymontana

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2007
Berichten
13
Dag mensen,

Weer een waarschijnlijk zeer stom vraagje, maar ik slaag er maar niet in het op eigen houtje te vinden.

Een klant van me vraagt het volgende:
Opmaak van een worddocument dat gebruikt wordt door alle medewerkers binnen de firma als sjabloon voor briefwisseling, offertes, facturen ed. De achtergrond moet een leuk ontwerpje hebben en de nodige informatie over het bedrijf omvatten. De achtergrond moet "vastgezet" zijn: medewerkers mogen het niet kunnen veranderen van positie, ook niet per ongeluk.

Wanneer de tekst die op het sjabloon 'getikt' wordt te lang is voor een pagina, moet er automatisch overgegaan worden naar een tweede pagina met dezelfde indeling. (dit is de grootste uitdaging!!!)



Mijn vragen:
- achtergrond: hoe kan ik dit het best doen? volledig in jpg? Of hooding en footer in jpg en daartussen een typruimte?
- overlopen naar volgende pagina: als je met een tekstveld gaat werken gaat dit niet lukken veronderstel ik?

Iemand? Ben benieuwd of het bovestaande kan in Word.
 
Laatst bewerkt:
Dit lijkt meer op een projekt dan op een vraag.
 
Moet ik het dan ergens anders posten? Ik had verwacht dat ik hier snel een antwoord zou krijgen maar blijkbaar is het zo simpel toch niet :confused:... damn!
 
sjabloon

Mijn vragen:
- achtergrond: hoe kan ik dit het best doen? volledig in jpg? Of hooding en footer in jpg en daartussen een typruimte?
- overlopen naar volgende pagina: als je met een tekstveld gaat werken gaat dit niet lukken veronderstel ik?


Gewoon je plaatje is voet of koptekst zetten zowel op pagina1 en 2. Doc. opslaan als sjabloon, pagina 2 verwijderen. opslaan klaar.
Nadeel: Document wordt helaas wel zwaar vooral om te printen. Misschien is het gewoon makkelijker om briefpapier te maken. Nog een nadeel. Mensen kunnen het altijd aanpassen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan