Hoi djeric,
Het is valid html-strict: mooi!
Het is valid css: mooi!
Van grote beeldschermen t/m kleine tablets (800*600px) zijn de pagina's goed leesbaar. Alleen voor mobieltjes is de site niet optimaal.
Het is cross-brower: Firefox, Chrome, Opera, Safari en IE7 getest en in orde: mooi!
Ook de muziek-speler doet het cross-browser: mooi!
De download-geluiden duren vrij lang voordat ze te horen zijn; dat komt omdat bij deze mp3'tjes geen player op de site zit, en de browsers het afspelen moeten doen via hun ingebouwde plug-in's (voor zover aanwezig).
Het menu werkt goed, en de pagina's zijn prettig snel: mooi!
O ja, er zijn geen javascipt-kunstjes uitgehaald met de tekst of het menu, en de pagina's zijn ook door de Google-bot goed te crawlen en te indexeren.
=======
Nog wat opmerkingen:
- Om het prettiger leesbaar te maken, zou ik de planken-achtergrond wat donkerder maken en de papier-achtergrond van de tekst juist wat lichter.
- Ook kan de font-size van de <p>'s met gemak op 1.1em gezet worden, dat is toch al flink groot.
- De <p>'s kunnen ook wat padding (bv. 10px) krijgen, dan staan de letters niet stuik tegen de rand van de tekstblokjes.
- Voor mij maakt de gecentreerde tekst het moeilijker te lezen, ik zou gewoon links uitlijnen. Daarbij kan je af en toe in de grotere tekstblokken een <br /> toevoegen om naar een nieuwe regel te gaan en wat luchtigheid in de tekst te krijgen.
Als ik dit toepas, wordt het dit verschil:
Hiervoor is gebruikt:
Code:
#inhoud p {
background: url(images/skihut-papier-nw.jpg");
color: #330000;
font-family: sans-serif;
font-size: 1.1em;
font-weight: normal;
padding: 10px;
text-align: left;
}
=======
Verder wordt op een aantal pagina's een lila letterkleur gebruikt tegen een donkerbruine achtergrond: dat geeft erg weinig contrast en is daardoor slecht leesbaar. Ik zou wat meer contrastkleur voor de tekst gebruiken, bv. geel:
=======
De pagina's kunnen heel erg breed worden bij grote beeldschermen. Je kunt een maximale breedte opgeven en de pagina centreren, zodat de regels bij grote schermen niet veel te lang worden, door toe te voegen:
Code:
body {
...
max-width: 1280px;
margin: 0 auto;
}
Met vriendelijke groet,
CSShunter
_________
PS: De "Tip van de dag: Zie hier hoe je zelf een skihut kan bouwen" kan ik niet plaatsen. Daar zit geen link aan vast, en ik weet niet waar ik kijken moet.