Skylake Game/Render PC voor €1800 budget

Status
Niet open voor verdere reacties.

the sh0ck

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2008
Hallo allemaal!,

Ik wil graag een nieuwe pc samenstellen welke ik wil gaan gebruiken voor gamen en videobewerking. Het budget is eigenlijk max 1800 euro (en dan zit ik al over 2 voorgaande limieten heen haha :P )
Ik wil dit graag allemaal tegelijk doen natuurlijk en daarvoor wil ik ook zeker de CPU gaan overklokken.

Dit is waar ik voorlopig op uitgekomen ben:
CPU: Intel Core i7 6700K
Moederbord: Asus ROG Z170 MAXIMUS VIII Ranger
GPU: Inno3D GeForce GTX 980 Ti 6GB iChill X4 Ultra
Geheugen: 16GB Kingston HyperX Fury DDR4-2666
CPU Cooler: Noctua NH-D15
HDD: WD Blue WB10EZEX 1TB
SSD: Crucial BX100 500GB
Voeding: Cooler Master GM G750M
Behuizing: Phanteks Enthoo Pro Closed
Optische Drive: Samsung SH-224DB DVD brander

Ik wil gaan overklokken en heb daarom een iets goedkopere 750W voeding genomen om wat meer ruimte te hebben. Verder zou ik ook graag nog deze GTX980 TI vervangen voor een standaard overgeklokte versie zoals de Zotac AMP! Extreme, een ASUS STRIX OC Gaming of een MSI Gaming 6G aangezien deze betere resultaten boeken en, naar wat ik begreep, ook minder last hebben van de gevreesde Coil Whine.

Wat vinden jullie van dit systeem en wat zouden jullie aanraden om aan te passen zodat ik een betere voeding en de betere gpu kan nemen. Is het moederbord miss een beetje overkill vergeleken met de Pro-gaming variant? Of de NH-D15 teveel van het goede :P.

Ik hoor het graag!
Patrick

Is geen antwoord op je vraag, maar aangezien je videobewerking zult doen is een harde schijf naast je ssd insteken? Voornamelijk voor opslag?
Heb je ook een 500 gb ssd nodig voor programmas en dergelijke? of kom je toe met 250 gb bv?

Combinatie 250 gb ssd en 2 tb hdd vind ik persoonlijk erg goed. Maar jij moet natuurlijk kiezen.

Laatst bewerkt:
Ik heb hiervoor gekozen omdat ik op dit moment een 250gb SSD en een 1 TB hdd heb en de ssd is erg snel vol bij mij :P. Vind het toch net iets te weinig vandaar de 500gb, de 1TB hdd zit nu nog lang niet vol. De videobewerking zit echter nog in de opstartfase en verbruikt nu nog niet veel ruimte maar denk jij dat dit snel zal vollopen?

Ik begin steeds meer te twijfelen aan het overklokken van het systeem. Ik weet dat dit ongeveer 10% winst kan opleveren met het multitasken en renderen maar iets zegt me dat ik met een i7 op 4.2Ghz turbo, 16GB geheugen en een 980Ti wel goed zit zonder overklok.... Ik zou dus best wat geld vrij kunnen maken door de koeler te vervangen voor een Hyper 212 EVO, Moederbord vervangen voor een Asus Pro Gaming en dan kan ik een 2-3 TB HDD nemen, een betere voeding en de beste 980 Ti nemen.

Ok dan blijven we bij de 500 gb ssd(zeker geen slechte keuze want bx100 is zeer goed in opstarten)

Ik denk niet dat dat snel gaat oplopen maar is ook te zien welke videos dat je gaat bewerken(hd, full hd, 2k, 4k) zijn allemaal mogelijkheden.

Ik denk dat je met overclocken wel prestaties haalt, maar als je uit kostenbesparing wilt kiezen voor een cpu zonder overclockmogelijkheden(maar dan wel met over het algemeen goedkoper moederbord)
dan moet je voorlopig nog naar de 4th gen cpu's kijken.

Zoveel kost je skylake cpu:
intel core i7 6700K

4th gen cpu's met een k
intel core i7 4790K

4th gen cpu's zonder een k
intel core i7 4790

een vergelijking met zowel de 2 k's van de 6de en 4de gen
http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i7-6700K-vs-Intel-Core-i7-4790K

4de gen zonder k en met een k
http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i7-4790K-vs-Intel-Core-i7-4790

Het hangt dus echt van je persoonlijke voorkeur af.
Welke games speel je zoal?

Hey, ten eerste bedankt voor je antwoord!

Ik had ook al deze opties voor die processors bekeken maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de i7-6700K. De reden is dat ik graag een soort van future proof wil zijn met een m2 x4 poort en ddr4 upgrades zodra deze significant verbeterd zijn. Deze opties komen samen met de Z170 moederborden. Ik behoudt ook graag een CPU met vrije multiplier om de optie te behouden in de toekomst te overklokken. Wat ik dus zeg maar bedoelde met het niet overklokken van het systeem is het besparen op de koeler en wattage van de voeding. Mocht ik in de toekomst dan alsnog over willen stappen naar het overkoelen dan heb ik iig de optie zonder al te grote kosten van het aanschaffen van een nieuwe CPU(dit is natuurlijk wel prijziger dan nu in een keer regelen, dat besef ik). Als ik Bijvoorbeeld zou switchen naar een Scythe Mugen 4 PCHG edition koeler dan heb ik al de besparing voor een betere GTX980 Ti. Dit gaat uiteraard wel ten koste van de overklok mogelijkheden van het systeem omdat de koeling verminderd.
Ik vraag me alleen af welke optie het beste zou zijn voor de combinatie van gamen en videobewerking?

De games die ik speel zijn zeer divers. Van shooters tot RPGs welke beide erg GPU heavy zijn tot (grand) strategy games zoals Europa Universalis IV en Total War games welke vrij CPU heavy zijn. Het is misschien ook handig om te vermelden dat de videobewerking voornamelijk voor de gameplay beelden van deze games zijn. Het doel is het creëren van 20-30 min videos op 1080P 60FPS. In de verre toekomst wordt dit heel misschien 4K maar daar ga ik voorlopig nog niet vanuit.

Gr,
Patrick

Dag Patrick ik weet niet of de componenten allemaal bij elkaar passen

Maar voor de CPU is dus Intel core i7 6700k een goede en ik zou nu voorlopig wel een aftermarkt cooler nemen zoals de scythe

Zeker omdat als je dan toch al iets wil overklokken dat je dat dan al kan.

Ik denk dat je balans goed is en dat je niet duurder moet gaan voor nu 1080p videobewerking aan 60 fps moet wel lukken ik denk dat daar geen lagg op zit maar voor je 4k zou ik dus sparen want dat zal dan moeten bekeken worden bv een 2de gtx 980 ti maar daar weet ik niet veel van

De ti is de beste kaart voor het moment voor de prijs

Het is ook afhankelijk van hoe hoog je de settings zet op de games maar normaal zou high settings en videoopneming moeten zeker kunnen misschien max settings

Misschien dat andere helpers je betere tips kunnen geven dus ik zou nog even afwachten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan