skype camera

Status
Niet open voor verdere reacties.

denetoet

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2009
Hallo Helpers,

Twee vragen:

Vraag 1:
Ik doe op mijn laptop videogesprekken met Skype en dat werkt redelijk goed. Een ding ergert mij: tijdens de gesprekken springt er nu en dan een kleine window van Logitech in het videobeeld, waarmee ik dan eventueel speciale effecten etc. etc. in het videobeeld kan aanbrengen. Hinderlijk. Ook krijg ik soms op andere momenten een HELP screen van Logitech, dat moeilijk weg te krijgen is.
Ik heb dus een losse Logitech camera en ik heb na aankoop de software van de CD geladen. Ik vraag mij nu af, of dat nodig was. Zou Skype misschien zonder meer de camera via Plug an Play geaccepteerd hebben? En zo ja, kan ik dan die software gewoon deleten?

Vraag 2:
Op de video zie ik in de hoek een hoek een klein beeld van mijn eigen kop en als mijn vrouw meedoet 'vechten' we om een plaats op dat beeldje. Ik vraag me af of de ontvanger niet veel meer ziet dan dat kleine beeldvlakje; misschien zien wij alleen maar een uitsnede. Wat is waar?

Groeten, Dirk

nee de ontvanger ziet jou gewoon groot in beeld, en je moet als je dat "special effect" venster weg wilt krijgen naar je webcam software gaan en dan bij instellingen het afvinken of mss wel bij skype zelf veel suc :)

Wat hij denk ik bedoeld met het kleine vlakje, is de miniatuur weergave.
Het is inderdaad waar, dat wat je daar ziet, dat de ontvanger het zelfde ziet, alleen dan volledig natuurlijk.

Het is niet zo dat dingen die je buiten dat kleine vlakje houdt, dat de ontvanger deze ook ziet.
Mocht je dit te weinig vinden , dan moet je simpel weg gewoon verder van de camera af gaan zitten. Onthoudt dat de ontvanger het dus een stuk groter ziet, en dus kun je redelijk ver weg gaan zitten?

wat ook mogelijk zou kunnen zijn, is dat je de lens af kunt stellen (zoomen ???) maar dit zal wel niet

Voor de instellingen heeft mike gelijk. Kijk eens bij de software van de webcam, of skype.

gr

Dank voor jullie reactie. Ik heb niets kunnen afvinken om die storing re verhelpen. Wat wel hielp, dat was he verwijderen van alle csamerasoftware. Zoals ik vermoedde werkt de camera daarna samen met Skype ook goed met wat minder instelmogelijkheden (gekke bekken en zo). Thanks anyway! Dirk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan