Skype en Microsoft Process Explorer

Status
Niet open voor verdere reacties.

intered

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2004
Ik heb een vriendin die niet echt in de buurt woont (10.000km verder ;) ), en alles ging tot op heden eigenlijk perfect. De afgelopen twee weken was ze voor haar werk in een tijdzone van +4 uur (ergens in rusland). In de tussentijd hebben we 2x heel ff via skype contact gehad. In skype zag ik dat haar lokale tijd -1 uur was (Tijdzone van Engeland, en skype past zich aan aan de tijd van de computer waar je op zit), dus begon wat argwaan te krijgen. Dus ik heb microsoft process explorer gedownload en losgelaten op de Skype.

Daar kon ik twee IP adressen achterhalen, namelijk 92.4.52.192 en 86.176.255.29.
Beide IP adressen zijn afkomstig uit Engeland.

Nu heb ik natuurlijk al gevraagd hoe dat precies zit, maar ze blijft beweren dat ze in Rusland zat voor haar werk.
Maar voordat ik me druk ga maken met alle gevolgen van dien ben ik benieuwd hoe betrouwbaar is Microsoft Process Explorer in combinatie met Skype?

Hi,
mogelijk dat de servers die de verbinding onderhouden in Engeland staan.

Geweldige vraag: CSI op Helpmij! :)

Ok, on-topic: Ik heb even gekeken, en kwam op het volgende:
86.176.255.29 schijnt een dynamisch ip-adres te zijn, en dus (doorgaans) een thuisaansluiting van een eindgebruiker, en dus (99% zeker) geen zakelijke aansluiting.
IP-adres schijnt in London Central te zijn gehuist.

92.4.52.192 lijkt een aansluiting te zijn van Carphone Warehouse Broadband Services, en is inderdaad fysiek aangesloten in Engeland.

Als het inderdaad zo is dat Skype verkeer point-to-point is (dus rechstreeks vanuit jouw ip-adres naar het ip-adres van je vriendin) en de 2 vermelde ip-adressen inderdaad bij verbindingsverkeer van Skype horen met haar dan zou ik vermoeden dat ze op het moment van het gesprek inderdaad niet in Rusland was.

Even (erg van belang) ben je zeker dat ze op dat moment in Rusland moest zijn geweest, dus dat ze niet (nog) onderweg was naar Rusland? (Bijv. dat ze je gebeld heeft vanaf een vliegveld of treinstation e.d. in Engeland op weg naar Rusland)?

Hopelijk zullen anderen nog reageren met nog meer informatie, maar dat is mijn voorlopige analyse.

Tijs.

Rusland is een mooi maar moeilijk land. Mogelijk wordt IP-nummerweergave geblocked en blijft de trace gewoon ergens hangen bij p2p verbindingen

@intered: We hebben al meer dan 3 weken niets meer gehoord. Hoe staat het met dit onderwerp?

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan