Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
We overwegen over te stappen op skype en onze vaste lijn overboord te gooien...

Uiteindelijk zou dat goedkoper uitkomen.

Maar er rijzen nog enkele vraagjes:

Vraag 1: op de site van skype zag ik de RTX dualphone 3088 voor €129 en een extra handset voor €59,99. Bij vereisten staat niets over een pc dus ik veronderstel dat je dit toestel eenmalig kan configureren en vervolgens bellen via skype zonder tussenkomst van een pc? Er staat echter ook dat het is gemaakt om eveneens met de vaste lijn te bellen, maar aangezien we die gaan opzeggen zullen we dat niet gebruiken. Ik neem aan dat het toestel echter alsnog zal werken?
zijn dit trouwens goede toestellen of zijn er betere alternatieven?

Vraag 2: Welke bandbreedte verbruikt skype nou eigenlijk?

en vraag 3:
Stel dat we die RTX dualphone 3088 en dat extra handsetje of vergelijkbare apparaten aanschaffen is het dan ook mogelijk om van het ene naar het andere toestel te bellen?

bvd

vraag4: wanneer zal skype in België een nummer kunnen toewijzen?

momenteel zoud at naar het schijnt nog niet mogelijk zijn. skype lijkt me namelijk enkel interessant als het volledig de telefonie zou kunnen vervangen omdat een skypeabbonement pakken goedkoper is.

overstappen op skype

Voordatje besluit met Skype in zee te gaan raad ik je aan om ook eens naar de mogelijkheden van SIP-providers te kijken. Wat betreft klantvriendelijkheid heb ik goede ervaringen met 12connect.com; ze nemen alle tijd je vragen te beantwoorden. Je kunt zonder tussenkomst van je pc bellen, je eigen nr behouden als je dat wilt, de gesprekstarieven zijn aantrekkelijk en het abonnement kost je 30 euro per jaar. Al met al een stuk goedkoper dan het aanhouden van je vaste lijn.
Groet, Pignouf.

Ik gebruik VoipBuster, is stukken goedkoper:

120 dagen (dus bijna 4 maanden) onbeperkt bellen naar vaste nummers voor precies 1 tientje!

Is die 12connect.com is die 'internationaal' of enkel beperkt tot Nederland? Kan ik er niet meteen uit opmaken.

Die voipbuster moet je op de pc gebruiken als ik het goed begrijp. En dan kan ik evengoed bellen met internetcalls... Dat is gratis naar alle vaste lijnen:cool:

Het nadeel is dan dat je steeds je pc moet op hebben staan dus ik zoek eigenlijk wel naar zoiets als skype waarbij je de telefoon aan de router kan hangen en je oude telefonieabbonement overboord kan gooien.

Allereerst is InternetCalls hetzelfde als VoipBuster met ook een korte gratis trial-periode, waarna je voor 10,- euro 120 FreeDays moet kopen, zoals ook VoipBuster.

Daarnaast is het NIET nodig om je pc aan te laten staan met SIP of een correct modem met SIP!

Met sip moet je de pc inderdaad niet laten aanstaan. Dat wist ik, ik doelde dan ook op voipbuster.

En van zodra je niet meer naar vaste lijnen belt moet je gaan betalen jah, maar dat doe ik nu met mijn vaste lijn ook niet. Dus blijf het wel gratis en niet voor een beperkte trialperiode.

Dus gewoon een speciaal telefoontoestel kopen dat ik kan aansluiten op de router en dat toestel configureren met zo'n programma als voipbuster?

Kunnen ze dan ook vanaf een vaste lijn naar mij bellen? (dus krijg ik een nummer toegewezen?)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan