Skype geblokkeert door Firewall

Status
Niet open voor verdere reacties.

BakkumS

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2009
Hi!

Wie o wie kan mij helpen? Ik woon momenteel in China en kan geen contact meer hebben met het thuisfront via Skype.

Skype meldt zich simpelweg niet aan. Ik heb hem al opnieuw geinstalleerd en opnieuw mijn username en password aangevraagd. Deze zijn dus 100% zeker goed. Skype geeft aan dat hij geen connectie kan maken met internet terwijl ik tegelijkertijd gewoon kan surfen en op MSN kan.

Ik heb dus van alles geprobeerd maar ik ben bang dat toch mijn Firewall het tegen houdt? Ik gebruik McAfee.

Iemand enig idee bij deze brandende kwestie :confused:

Enorm bedankt (ook namens het thuisfront) :D

Welkom op Helpmij.:)

Ik heb je vraag een eigen plek gegeven. Het is niet netjes in te breken in iemand zijn/haar topic.

Hallo Crash!

Thanks!

Ja ik heb McAfee nu uitgeschakeld, het kopje ''internet en netwerk'' dan. Skype werkt!!! Waarvoor bedankt!

Maar ben wel bang, nu ik dit heb uitgeschakeld, dat er verkeerde dingen binnen komen via het net?

Groet,
Sander

Je kan even kijken bij de firewall instellingen van Mcafee of je een uitzondering kan maken voor Skype, zodat je de firewall aan kan laten.

Hallo!

Ik kan mijn Skype gebruiken! Alleen kan ik de toepassing niet vinden dat ik McAfee gedeeltelijk kan uitschakelen.

Nu staat deze dus continu uigeschakeld. Dat lijkt me ook weer niet goed?

Groet,Sander

Heb je hier wat aan?
1. Open McAfee Personal Firewall.
2. Selecteer links in het venster 'Personal Firewall Plus'.
3. Klik op 'View the Internet Application List' (De lijst met internettoepassingen weergeven).
4. Zoek in de kolom 'Application Name' (Toepassingsnaam) naar 'Skype'.
5. Klik met de rechtermuisknop op 'Skype' en selecteer 'Allow Full Access' (Volledige toegang toestaan). Als 'Skype' niet wordt weergegeven in de kolom 'Application Name' (Toepassingsnaam), klikt u op 'Allow New Application' (Nieuwe toegestane toepassing) en geeft u 'Hier Skype opzoeken'.
6. Sluit McAfee Personal Firewall.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan