Skype geluid op Ubuntu

• Onderwerp starter Onderwerp starter LWM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Ik heb Skype geinstalleerd op mijn pc met Ubuntu. Daarbij gebruik ik een Logitec headset met twee plugjes rood en groen. Met de test werkt alles goed, alleen krijg ik het geluid behalve op mijn headset ook keihard via de speakertjes in mijn monitor. Zet ik die via het toetsenbord heel zacht of uit, dan is het geluid op mijn headset echter ook weg.
Onder Windows kun je dat makkelijk instellen is mij verteld, maar de Skype beta-versie voor Ubuntu werkt net iets anders en ik weet niet hoe. Wie weet raad?

Sluit ik losse speakerboxjes aan op het groene plugje dan schakelen de speakertjes in mijn monitor wel gewoon automatisch uit.

probeer een andere headset.
zo te horen klinkt het iets met de aansluiting ;)

Byee VRC

Dat is het niet volgens mij. De headset komt net uit de verpakking en hij doet het zoals gezegd prima.

maar als je iets anders aanlsuit een box dan doet ie het wel?

Skype geluid

Klopt. Als ik een externe speaker of koptelefoon op de groene plug aansluit, worden de speakertjes in de monitor automatisch uitgeschakeld. Bij de headset gebeurt dat niet. Het is een elektronische schakeling want de plugjes zelf zijn identiek. Iemand op een ander forum liet weten dat je het in Windows kunt instellen via het speaker-icoontje rechtsboven (rechts klikken>instellingen). Alleen bij de Ubuntu-versie van Skype is er niets in te stellen wat dat betreft. Misschien moet ik het eens op een Ubuntu-forum vragen.

Skype geluid

Net op Ubuntu forum gekeken. Het is daar een bekend probleem en ze komen er ondanks drie pagina's reacties ook niet uit. Met Ubuntu laatste versie zou het verholpen zijn, maar ik heb de laatste versie. Met Windows gaat het wel goed, dus het is blijkbaar een Ubuntu tekortkoming. Iemand dacht dat het via een usb-poort wel goed gaat. Bestaat er een verloop van plugjes naar usb?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan