skype geluidsprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

cristobal

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2004
Ik zou graag via Skype met mijn zwager willen communiceren. Met andere mensen 'skype' ik ook en dat gaat goed. Met mijn zwager wil dat dus niet lukken. Hij heeft een spiksplinternieuwe computer (XP, 512 MB geheugen en zo) en hij zit op de kabel.
Met zijn ouwe headset kon hij ons wel goed horen, maar wij hoorden hem amper: rare golvende haperende klanken, af en toe stukjes verstaanbaar en minutenlang helemaal niks. Toen heeft hij een nieuwe microfoon gekocht. Precies hetzelfde. Allerlei gaatjes in de kast heeft hij uitgeprobeerd. Niks helpt.
Wie weet raad

Wat zijn de snelheden van je zwager ??(download EN upload) , kabel wilt niet altijd zeggen dat het snel is :o

zijn jullie niet aan het downloaden of ietsdergelijks

Geplaatst door Arjan99
Wat zijn de snelheden van je zwager ??(download EN upload) , kabel wilt niet altijd zeggen dat het snel is :o

Weet ik niet, maar hij heeft een goedkoop abonnement bij Essent. Dus het zal niet supersnel zijn. Maar een vriendin van ons heeft ook een goedkoop ADSL abonnement bij Het Net en dat gaat prima. No problemo.

Geplaatst door djoeke

???? Nee hoor. Wij niet in ieder geval. En mijn zwager ook niet, denk ik, want die downloadt niet zo veel.

--------------------------------------------------------------------------------

Geplaatst door Arjan99
Wat zijn de snelheden van je zwager ??(download EN upload) , kabel wilt niet altijd zeggen dat het snel is

dit is allemaal wel vanbelang als je je snelheid weg werkt vertraagt de rest ook

ik heb hetzelfde probleem. zit ook bij essent @home, heb de snelste verbinding. Ook een andere headset gekocht maar probleem blijft. Ik krijg geen geluid door op mijn koptelefoon maar hoor de skyper wel via de speakers. Ik word zelf wel gehoord op de koptelefoon van de andere skyper en die praat wel door de microfoon.
Ik heb hier ook nog geen oplossing voor
Margriet

kijk eens of dat je versie 097.0.3 kan vinden

heb de oude gedeïnstalleerd en de nieuwste versie gedownload. Maakt geen verschil. Ik ben er ondertussen wel achter dat ik wel via de microfoon van mijn headset te horen ben, maar dat ik diegene met wie ik aan het skypen ben wel via de speakers kan horen maar niet via de koptelefoon van die headset. Plug ik nu een andere koptelefoon er in, dan kan ik wel horen via de koptelefoon en de tegenpartij hoort mij dan via de microfoon van de headset die op tafel ligt. Rara hoe kan dat? Eigenlijk heb ik dan 2 kop/headsets nodig en dat lijkt me toch niet de bedoeling?

Geplaatst door djoeke
hebben jullie de nieuwste versie

Mijn zwager heeft een paar dagen geleden de laatste versie opgehaald van Skype. Wij zo'n 2 weken geleden, dacht ik.

Geplaatst door cristobal

Weet ik niet, maar hij heeft een goedkoop abonnement bij Essent. Dus het zal niet supersnel zijn. Maar een vriendin van ons heeft ook een goedkoop ADSL abonnement bij Het Net en dat gaat prima. No problemo.

Het goedkoopste abbo bij @home is eentje met 64 kbit DOWNLOAD ,en de upload is ook erg van belang , dat zal wel iets van 8 kbit zijn , das dus heel erg weinig.
Het Lite pakket bij ADSL van Hetnet is 1024 kbit DOWNLOAD en 320kbit UPLOAD, dat is dus erg hoog vergeleken met @home.
Het duurste abbonement van @home heeft 2560 kbit DOWNLOAD en upload is HELAAS 128 kbit (word als het goed is binnenkort verhoogd) 128 kbit kan wel , maar dan moet je niet aan het downloaden of uploaden zijn.

Geplaatst door Arjan99

Het goedkoopste abbo bij @home is eentje met 64 kbit DOWNLOAD ,en de upload is ook erg van belang , dat zal wel iets van 8 kbit zijn , das dus heel erg weinig.
Het Lite pakket bij ADSL van Hetnet is 1024 kbit DOWNLOAD en 320kbit UPLOAD, dat is dus erg hoog vergeleken met @home.
Het duurste abbonement van @home heeft 2560 kbit DOWNLOAD en upload is HELAAS 128 kbit (word als het goed is binnenkort verhoogd) 128 kbit kan wel , maar dan moet je niet aan het downloaden of uploaden zijn.

Ben even wezen kijken bij Essent. Klopt wat je zegt. Dat is inderdaad bijzonder laag. Betekent dat dat hij het kan schudden ? Volgens Skype zou het moeten kunnen ... for what it is worth ....

Geplaatst door cristobal

Ben even wezen kijken bij Essent. Klopt wat je zegt. Dat is inderdaad bijzonder laag. Betekent dat dat hij het kan schudden ? Volgens Skype zou het moeten kunnen ... for what it is worth ....

Dus hij heeft dat laagste pakket ?

ik denk toch dat het te laag is :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan