Skype heeft geen connectie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jennyparfum

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2006
Hallo,

Ik heb een andere PC en nu wil ik Skype weer gaan gebruiken, maar als ik will inloggen geeft een melding aan dat er geen connectie is. Ik heb Skype eraf gehaald, mijn PC opnieuw opgestart en Skype gedownload, maar het wil nog steeds niet. Wat doe ik verkeerd?

Alvast bedankt,

Jenny

als je gewoon internet verbinding hebt, dan zou ik eens de firewall instellingen controleren...

onderandere de windows firewall wat je terug kan vinden in het configuratie scherm en dan tabblad uitzonderingen...
kan zijn dat skype daar niet staat geconfigureerd, waardoor je dit soort problemen kunt krijgen...

Bedankt tot zover, maar ben er nog niet uit.

Ik heb Zone alarm, maar heb het niet aangepast. Ik zie dat Skype als access en server is goedgekeurd (groene V). Je zegt windows firewal (?), maar ik kan deze niet vinden.:confused: Ik heb mijn PC in het Engels, als ik naar mijn control pannel ga, waar moet ik daarna heen?

Jenny

bij control panel moet je even kijken, daar staat iets als windows firewall als goed is...

zie je dat nou niet staan dan moet je even kijken, aan de linkerkant van controlpanel staat classicview, dat moet je even aanklikken dan krijg je meer icoontjes te zien...

als goed is dan word windows firewall zichtbaar, als je daar bent beland dan klik je op het 2 tabblad (exceptions) en daar moet je kijken in die lijst, of skype daarbij staat..

staat die er niet bij, dan moet je die even toevoegen...

P.S staat de firewall op OFF dan is dit uiteraard nvt...

Ik geloof niet dat ik een windows fire wall heb, want ik zie het er ook niet tussen staan als ik classic view gebruik.

Trouwens als ik het internet op wil, vraagt zone alarm altijd of ik WLL loginproxy.exe toe will laten, ik laat deze altijd toe. Kan het zijn dat dit er iets mee te maken heeft? Ik heb geen flauw idee wat WLL loginproxy.exe is.

Jenny

Heeft geen zin want als je een andere Firewall hebt zoals ZA in dit geval dan is de Windows Firewall automatisch uitgeschakeld.
Wat je kan doen om het toch uit te sluiten is ZA even helemaal uitzetten....

Ik had zone alarm uitgeschakeld en toen Skype proberen op te starten, ook dat hielp niet. Bedoel je dat als ik zone alarm uitzet de windows fire wall wel moet kunnen zien? Ik zie het nog steeds niet.

Jenny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan