Skype probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind dit geel opmerking. We zijn niet allen zo kundig als u. Gelukkig ben ik met alle aanwijzigingen, ook van u, tot de oplossing gekomen. Ik moest een pijltje aanklikken van LUISTEREN NAAR DIT APPARAAT. Je moet het maar weten te vinden.
Ondanks je minder prettig antwoord, toch allen bedankt.
 
Kinderachtig antwoord. Ik ben eerlijk en vraag het op de man af. Ik en anderen helpen je, maar je moet zelf soms iets verder kijken. Dat bleek keer op keer niet het geval te zijn in deze topic en dan mag ik vragen hoe dat zit. Is daar een oorzaak voor? Kundig ben ik niet en ik moet ook alles opzoeken en nakijken. Ik ben een amateur en prutser en help mensen, dat is alles.
Mooi dat het gelukt is en succes verder.
 
Nu alles weer goed draait, heb ik toch nog een vraagje.
Ik hoor het geluid, maar er zit een enorme echo in. Hoe kan ik dat bijstellen?
 
Bedoel je dat je de ander met echo hoort, en bedoel je eigenlijk galm? Zit die ander misschien nogal ver van z'n microfoon? Vraag 'm eens om dichter bij te komen, en luister of het dan beter is.
Zo ja, dan zou ik een headset aanraden, of oortjes met een microfoon dichterbij de mond.
 
Neen, het is mijn eigen stem die ik met een enorme echo hoor. Ook als ik het geluid zeer zacht zet!
 
Heb zelf een andere situatie, gebruik bijna geen Windows, dus ben ik niet de beste helper voor je probleem. Maar ik zie in 1 van je schermafbeeldingen bij invoerapparaat 'Stereomix' staan. Kun je dat veranderen in iets met een 'microfoon'? Die echo wordt denk ik veroorzaakt door een soort feedbackloop, dwz. je microfoon neemt nu je eigen luidsprekergeluid op, en dat moet natuurlijk niet.
 
Of microfoon en speakers staan te dicht op elkaar waardoor hetzelfde effect optreedt als @vandahl hierboven aangeeft.
Dan is er in feite sprake van wat men vroegâh "rondzingen" noemde.
 
@Scrapheap: moet er -als het goed is- bij gebruik van Skype of andere webcam dienst niet een soort 'anti-rondzing circuit' actief zijn, waar bij de mic dicht gaat als de luidspreker geluid geeft?
En dat het nu niet goed gaat bij TS, heeft dat misschien te maken met die Stereomix-ingang waar ik het over had? Ik kan het zelf niet checken, ik heb een externe geluidskaart..
 
@vandahl:
Een "anti-rondzing circuit" is mij totaal onbekend, uit ervaring weet ik dat, als je de speakers te hard zet, dit effect ook optreedt.
Volgens mij doe je daar niks aan buiten de geluidsinstellingen binnen Skype zelf of de volume-regeling van de luidsprekers zelf.
Helemaal precies weet ik dat ook niet meer omdat ik de laatste jaren een headset gebruikte voor Skype en dan heb je hier geen last van.
Inmiddels gebruik ik Skype al jaren niet meer, vandaag de dag gaat alles hier via de smartphone ( bellen dus ) of Whatsapp.
Ik heb een SIM-only voor € 11 / maand met onbeperkt bellen en iets van 3 Gb data en buitenlandse contacten heb ik, op 1 na, niet meer dus waarom moeilijk doen..?
 
Laatst bewerkt:
Hallo, na veel instellingen gedaan te hebben, heb ik het gevonden.Stereo-mix uitgeschakeld en geen echo meer.
Bedankt voor de tips/
 
@vandahl had dus toch gelijk wat betreft die stereo-mix instelling..:p:thumb:
Fijn dat het is opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan