Skype rekent normaal tarief??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hoogeveense RAT

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2007
Ik heb een vraag/probleem over Skype. Sinds kort maak ik ook gebruik van deze dienst. Om te testen of alles werkt, heb ik net even naar m'n eigen huis gebeld. Tot mijn verbazing zag ik dat Skype gewoon het normale beltarief (22 cent per minuut) heeft gerekend, terwijl ze in de tarievenlijst stellen dat het vanaf 2,2 cent per minuut is. Oké, er staat vanaf, dat weet ik. Maar het is nu 10x (!) duurder dan wat ze zeggen! Het lijkt me dat ik iets niet goed heb gedaan, maar wat?

Ik heb al gezocht naar een telefoonnummer van Skype, maar dat kan ik nergens vinden. Niet van de internationale support, laat staan van de Nederlandse.

Ook een mailadres kan ik ook niet vinden. Sowieso lijkt mailen me in deze me niet het handigst, aangezien het voor vanmiddag al opgelost moet zijn. Dan moet ik namelijk naar Rwanda bellen.

Dank voor je reactie trouwens!

Ik heb even wat rondgevraagt bij vrienden en collega's omdat ik zelf geen skype gebruik.

Maar die hadden het er over dat als je skypetegoed koopt of hoe het mag heten dat dan het met die 2,2 cent wordt afgerekend en anders local tarief.
Moet wel zeggen dat ik het bull**** vind maar oke hoop dat er ook nog iemand reageert die het wel gebruikt voor je.

Maar als je van skype naar skype beld is het gratis staat op de site van ze ;).

Laatst bewerkt:
ah kijk je hebt de kleine leters niet goed gelezen :P.
* Er gelden telecomoperatorkosten
** Er geldt een starttarief
*** Er geldt een fair use-beleid

de 1ste is waatschijnlijk bij jou van toepassing.

:thumb:

Thanks! Helaas heb ik al Skype-tegoed gekocht, en toch wordt nog steeds 22,2 per minuut gerekend :S.

Klopt inderdaad, maar van Skype naar Skype bellen wordt hem helaas niet. Diegene die ik moet hebben in Rwanda, heeft dat namelijk niet.

ah kijk je hebt de kleine leters niet goed gelezen :P.
* Er gelden telecomoperatorkosten
** Er geldt een starttarief
*** Er geldt een fair use-beleid

de 1ste is waatschijnlijk bij jou van toepassing.

:thumb:

Ah oké :O. Dan had ik idd beter moeten opletten. Nu maar eens kijken hoe ik dan wél goedkoop kan bellen via Skype. Een telefoontje richting Rwanda tegen het normale tarief is namelijk vrij prijzig.

Als die persoon ook skype heeft raat ik je aan skype to skype te bellen.

tja ik zou dan zeggen brief schrijven of het wordt een erg duur telefoontje.

Nog bedankt voor je hulp robertob! :thumb:

Ik ben er inmiddels achter dat de prijs van 22 cent per minuut om vanuit Skype naar een Nederlands mobiel nummer te bellen normaal is. Wat dat betreft maakt Skype (volgens mij) geen verschil ten opzichte van 'normaal' bellen. Maar daar heb ik Skype ook niet voor geïnstalleerd natuurlijk :).

Ik heb inmiddels ook uitgevonden dat bellen naar Rwanda 19 cent per minuut kost, er staat alleen nergens aangegeven of dit voor vast of mobiel is, dus daar moet ik nog even achteraan. Of weet iemand hier wat het tarief is om naar een mobiel nummer in Rwanda te bellen? Alvast bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan