Skype - Windows Firewall

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouterbos

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2009
Beste, ik heb een klein probleempje.:o
Ik moest voor het laatst nog eens in mijn firewall instellingen zijn en toen zag ik dit.
Op het tabblad "Uitzonderingen" staat Skype wel boven de 10 keer in de lijst.:(
Als ik een van die Skypes selecteer wordt de knop "Verwijderen" grijs en niet bruikbaar.
Als ik de pc aanzet en start skype komt er geen bij.
Maar als eens op skype ben geweest en skype volledig had afgesloten,
en ik start skype opnieuw en meld me opnieuw aan, komt er een nieuwe
skype in de Windows Firewal uitzonderingen lijst.

Zie hier ook een screenshots (deze vond ik nog op internet en duid hetzelfde probleem aan):
67610251.jpg

Ik heb mijn probleem al eens opgezocht, maar dan vind je enkel antwoorden in het Engels.

Als jullie mij kunnen helpen

Bijlagen

• Uitzonderingen lijst in Windows Firewall.jpg
    Uitzonderingen lijst in Windows Firewall.jpg
    37 KB · Weergaven: 84
skype bij firewall

hlo,

ik ben blij dat je reeds wat hebt opgezocht online... (zou iedereen moeten doen :o)

Volgens iemand op een ander (engestalig) forum zou het een fout zijn in skype, die blijkbaar reeds gemeld is aan de ontwikkelaars

iemand kon de vele regels wel verwijderen door "Windows Firewall with Advanced Security" te gebruiken... (dan was de 'Verwijderen'-knop wel bruikbaar)

nog een mogelijkheid blijkt in het register de waarden te verwijderen (neem ALTIJD wel eerst een back-up van je register!!!)
=> in volgend pad kan je de skype-regels op 'overschot' verwijderen
"HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\SharedAccess\ Parameters\FirewallPolicy\FirewallRules"

het blijkt dat elke keer als je skype afsluit, en opnieuw start en aanmeldt, er zo een nieuwe regel wordt aangemaakt... :(
=> maar het zou wel te omzeilen zijn door een andere firewall te gebruiken dan die van Windows.......

Mijn uitleg onduidelijk? :o Vraag het gewoon...

Succes

PS: klik hier en hier om de pagina's te zien die ik gevonden en gebruikt heb

Laatst bewerkt:
Bedankt!
Als het probleem al gemeld is aan de ontwikelaars...
Ik heb met "Windows Firewall met geavanceerde beveiliging" de overige regels verwijderd.
Helaas ben ik niet zo goed in engels...
De groeten,
Wouter:D

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan