Skyrim [PC] - Pixel and Vertex Shader Error

• Onderwerp starter Onderwerp starter wdbs
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wdbs

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 apr 2012
Hallo,

Na de 1.5 update heb ik problemen met Skyrim. Ik zal eerst even mijn hardware op een rijtje zetten:
- Intel pentium E5500 2,8 ghz
- Radeon 5450 512 MB
- 3gb RAM
(Gelukkig komt er binnenkort een nieuwe PC )

Als ik skyrim opstart krijg ik de melding

"Failed to intialize render. Pixel and Vertex Shader versions incorrect. Requires a Geforce4 4400 or Radeon 8500 or better."

Eerst heb ik skyrim ongeveer op medium/high gespeeld. Daarom vind ik dit ook zo vreemd, hopelijk kunnen jullie helpen.

-Wouter

Welkom op Helpmij.nl.:)

De-installeer de videokaart driver eens en na een herstart de laatste versie installeren.

Bedankt, dit zal ik proberen. Had al de nieuwste Catalyst, maar heb hem nog eens geinstalleerd. Waar ik de hele driver moet verwijderen zou ik niet weten. Of bedoel je gewoon Catalyst verwijderen?

De Pixel and Shader Error is nu weg na het herinstalleren van Catalyst. Er is nu echter een nieuw probleem *zucht*

Als ik het spel start (op play druk in de launcher) Dan komt er meteen een bericht van windows "Skyrim werkt niet meer, er wordt naar een oplossing gezocht" daarna het bericht "Skyrim werkt niet meer, er is een probleem waardoor het niet meer goed werkt. Het wordt afgesloten en er komt een melding wanneer er een oplossing is"

Vervolgens sluit skyrim, enig idee hoe dit op te lossen?

Edit:
Ik heb Skyrim al geherinstalleerd, en eerst verwijderd en toen geinstalleerd. Dit had beiden geen effect.

Laatst bewerkt:
maar voordat je die patch had geinstalled werkte de game dus wel redelijk begrijp ik?
want sommige patches hebben fouten, dus misschien ligt t aan die patch. dan fixed hij sommige dingen,
maar maakt tegelijk nieuwe problemen op andere gebieden, (dit is niet ongebruikelijk hoe raar t ook klinkt).
mocht de game dus eerste wel goed spelen dan zou ik gewoon de game weer opnieuw installen, en dan die
patch maar even vergeten. tevens ook even game forums bezoeken om te zien of er meer mensen zijn die
dit ondervinden, als dat t geval is dan weet je t zeker dat t door de patch komt. in dat geval zullen ze ook wel
weer met een nieuwe patch komen die deze dingen weer fixed. ken de game maar heb m zelf nog niet gespeeld
en weet er dus verder helaas weinig over te zeggen.

succes,
Leon

Als ik me niet vergis; kun je niet spelen zonder eerst te updaten. Skyrim werkte 1 maand geleden nog prima. Na die maand wilde ik het weer gaan spelen. Toen moest ik dus updaten naar 1.5 , je kan ook geen oudere installeren omdwt alles via ste gaat. Heb het net nog een keer opnieuw gedownload, maar het werkt nog niet. Ook nergens op google is iets te vinden van deze fout. Krijg elke keer weer dezelfde melding "Skyrim werkt niet meer" (nadat ik op play druk)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan