Skytronic camera recorder werkt niet goed op Experiabox... HELPmij

Status
Niet open voor verdere reacties.

bertbig

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 apr 2012
Dames en heren,

Ik heb al een paar jaar een Experiabox type Arcadyan 7519 van KPN voor mijn ADSL verbinding. Werkt al jaren goed. Nu heb ik een camera recorder aangesloten op de Arcadyan om eerst via het interne netwerk, en later zo mogelijk van buiten camerabeelden te bekijken. De recorder is van Skytronic type 351.124; een harddisk recorder met vier camera-ingangen, een video-uitgang en een netwerkpoort. Hier een link naar de pdf met de handleiding: http://www.tronios.com/media/uploads/351.124.pdf

De recorder is met een korte netwerkkabel aangesloten op één van de vrije poorten op de Experiabox. De lampjes, groen en geel bij de netwerkaansluiting op de recorder, en groen op de Experiabox branden als de recorder wordt aangesloten. Dat ziet er dus goed uit.

Ik heb de recorder een static ip-adres gegeven op het netwerk. Ik gebruik de meegeleverde software DxClient Netviewer versie 2.7.1.
Het apparaat werkt goed, maar het lukt me maar niet om de camerabeelden (voor langere tijd) via het netwerk te bekijken. Als ik de recorder aansluit, kan ik gedurende een minuut of drie zowel de beelden bekijken en het interne ip-adres pingen. Daarna niet meer, totdat ik de recorder uitzet en weer aan. Dan doet alles het weer voor drie minuten.

Nu twijfelde ik eerst heel erg aan de (nieuwe) recorder, daarom heb ik van de importeur een nieuw moederbord toegezonden gekregen. Het probleem blijft echter hetzelfde. Ik denk dus nu dat er een andere oorzaak is dan de recorder.

Ik heb inmiddels veel zaken geprobeerd:
- Alle beveiligingen uitgezet; firewall op de experia, virusscanner op de pc etc.
- Andere viewer geprobeerd (RASplus)
- Andere pc geprobeerd om de beelden te bekijken

Ik kan niets anders bedenken dat óf de recorder toch kapot is (met het moederbord is alle elektronica op de harddisk na echter vervangen) óf dat er iets anders ingesteld moet worden…

HELP!

Beste bertbig,ik heb ook dezelfde modem en DVR.Ik kan alleen via mijn eigen netwerk de cameras zien.Maar via internet is dat niet mogelijk.Als jou dat gelukt is ,zou je mij kunnen uitleggen hoe ik de porten kan forward,aub.Is dat port 80, 1024 of 49151?
Alvast,bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan