slaap / sluimerstand / hybride stand : wat doet het met je processen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gethez

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2007
Ik heb een vraagje i.v.m. het energiebeheer van m'n acer desktop...

wanneer ik thuis ben staat m'n pc continu op, maar ik vrees dat dat toch niet al te goed is voor de levensduur ervan...daarom ben ik beginnen opzoeken i.v.m. energiebeheer....

ik zou graag hebben dat na een half uur de screensaver aanslaat en na anderhalf uur ofzoiets de computer in een soort van waakstand komt...

welnu, is dit combineren mogelijk?? en kies ik dan best de hybride stand? (voor zover ik gelezen heb is het bij de hybride stand zo dat de sluimerstand eerst de processen op de harde schijf opslaat en dan de slaapstand in werking treed : net zoals op de pauzeknop van een dvd speler drukken : de processen worden gepauzeerd)

of heb ik dit verkeerd gelezen? hoe werkt de hybride stand eigenlijk??

dan kom ik tot mijn eigenlijke vraag : wat doet die hybride stand met je processen?
windows progjes zoals word worden hersteld naar de laatste stand van zaken neem ik aan, maar wat doet het met lopende zaken zoals een scan of een download die bezig is? en ook wat met online dingen zoals msn messenger? word je dan afgemeld of hoe gaat dat??

graag enige verduidelijking vooraleer ik deze hybride stand activeer...

grtz,

Gethez

Bij hybride en sluimerstand wordt alles weer hersteld naar de laatste stand van zaken (ook als je de stroom afgesloten hebt), je MSN wordt inderdaad afgemeld/offline gezet en je download(s) worden gepauzeerd tot je PC weer is opgestart.
Wanneer je hem in slaapstand zet is het energieverbruik heel laag maar je moet wel de stroom op je pc laten staan.
Zie DEZE LINK voor meer info over de verschillende standen.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan