Slaapstand doet het niet na uitvoeren w7lxe.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

philipbergwerf

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2010
Hallo iedereen,

Ik heb een probleem. Ik heb een activator gedownload voor microsoft office 2010. na het uitvoeren ervan is de eerste verandering die ik merk dat het aanmeld en opstart scherm grijs is geworden. dit is nog niet zo'n probleem. bijna alles werkt correct behalve dan de slaapstand knop. die is opeens verdwenen.

normaal kies je ''start'' > ''>'' > slaapstand maar nu kan ik alleen maar kiezen uit ''Andere gebruiker'', ''Afmelden'', ''Vergrendelen'' en ''Opnieuw opstarten''. systeemherstel is geen optie. het laatste herstelpunt is net na het uitvoeren van w7lxe.exe en de rest van de herstelpunten is verdwenen. ik wil mijn computer natuurlijk graag in de slaapstand kunnen zetten.:confused:

wie helpt me?

groeten philip

Je hebt een activator gedownload voor office en geinstalleerd; grote kans dat je nu een virus op je pc hebt. normaal bij activeren van office wijzigt alleen iets in het office pakket.

tip: regel een legale versie van office en scan je computer op virussen kan oa met MBAM
of met een online scanner.

Groet Jan

Hoi,
het feit dat je al je herstelpunten kwijt bent en geen systeemherstel kunt doen zegt al genoeg, je bent definitief besmet.
bijna alles werkt correct
Je krijgt een grijs scherm bij opstarten, je herstelpunten zijn weg, de slaapstand werkt niet meer, hoezo bijna alles werkt correct? Daar blijft het natuurlijk niet bij daar kun je donder op zeggen.
ik alleen maar kiezen uit ''Andere gebruiker'', ''Afmelden'', ''Vergrendelen'' en ''Opnieuw opstarten''.
Je hebt toch zeker nog de optie "afsluiten" of ook niet meer?
Het is zeer aannemelijk dat je pc/laptop is overgenomen en dat je er zelf geen zeggenschap meer over hebt, het virus wil niet dat de pc in slaapstand gaat of afsluit dus je pc wordt waarschijnlijk nu gebruikt door internetcriminelen die je pc voor alles en nog wat kunnen gebruiken, dubieuze transacties ect. m.a.w. de kans dat je pc een zombie in een botnet is geworden is erg groot. Een opmerking nog: doe voorlopig geen bankzaken via je pc en log niet in op je sociale sites e.d. doe zelf niets meer met de pc (m.b.t. wachtwoorden) voordat het probleem definief opgelost is. Het beste zou zijn om de pc helemaal van internet te isoleren totdat je probleem opgelost is. Je zou immers alles via een ander pc kunnen downloaden.
Wat is een botnet
Geef aan welke antivirussoftware dat je hebt en klik op de links in m'n handtekening, download de programma's geef ze evt. een andere naam bij opslaan (i.v.m. herkenning) en draai de programma's in de veilige modus en trek voor de extra zekerheid de stekker v.d. internetverbindig los. En laat dat acitivator-bestand meteen door Eraser in de meest secure-mode verwijderen.
Verwijder ook de desbetreffende Office versie en bedenk je nog eens 3x voor je met activators aan de slag gaat.
We horen dan wel weer of e.e.a. gelukt is.

Laatst bewerkt:
Nou, als je dát precies hetzelfde noemt dan zou ik het nog maar eens goed doorlezen! ;)
Als je een advies geeft
kan oa met MBAM of met een online scanner.
geef dan ook meteen de link erbij of enige uitleg.
TS heeft misschien nog nooit van Mbam gehoord?

Laatst bewerkt:
nou mik zjegger, ik kan nog wel afsluiten hoor. dat staat alleen bij windows 7 niet in dit lijstje. met het > bedoel ik dus het keuzemenu. als iemand anders echt alles kan besturen op mijn computer zou ik helemaal niks meer kunnen. het was trouwens een bestand van 28 mb. virussen zijn meestal maar een paar kb. ik heb AVG Internet Security. alle onderdelen doen het gewoon en hij geeft niks verkeerds aan dus ik ga er van uit dat er geen virus op zit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan