slaapstand en sluimerstand werken niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
De slaap- en sluimerstand van mijn windows 7 installatie werken plots niet meer naar behoren.

Wanneer ik de pc in slaapstand (standby) zet en ik start de pc nadien weer op krijg ik het biosscherm te zien en lijkt de pc 'normaal' op te starten, dan krijg ik te lezen dat windows niet goed is afgesloten en dat ik dit probleem eventueel moet oplossen in veilige modus.

Heel vervelend dus, maar het ergste is dat de sluimerstand (hibernate) ook niet werkt. Probeer ik deze te activeren dan krijg ik gewoon het welkomscherm van windows 7 en kan ik me meteen weer aanmelden, de pc schakelt zichzelf niet uit.

Iemand enig idee hoe ik dit kan herstellen?

edit: ik herinner me dat het probleem zich voordoet sinds ik eerder deze week ubuntu op die pc heb geïnstalleerd. Kan het daar zijn misgelopen?

Laatst bewerkt:
Als het eerder wel werkte (zoals in jouw geval), dan repareert een herinstallatie vaak het probleem (al dan niet tijdelijk).

Zelf heb ik thuis een pc staan die om een of andere reden niet in sluimerstand wil, sowieso blijven alle fans draaien. Maar dat lijkt mij meer een aansturings-/BIOS kwestie.

EDIT: wat Ubuntu betreft is het een kwestie van proberen. Al denk ik niet dat het verwijderen van Ubuntu het probleem oplost.

Laatst bewerkt:
Het vreemde is dat de bootloader van windows 7 zich heeft geinstalleerd op hd(1,1) terwijl windows 7 is geïnstalleerd op hd(0,2), ik denk dat ubuntu daarom problemen heeft. Bovendien weet ik niet hoe ik het probleem moet oplossen in Grub 2.

Als ik in windows via de cli naar sluimerstand probeer te gaan krijg ik hetvolgende te lezen (nadat ik het welkomstscherm heb gekregen en me terug heb ingelogd):

"Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.(2)"

Een Grub2 kenner die me kan helpen om het probleem op te lossen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan