slaapstand problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

moedertje

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2007
Berichten
9
Hoi, ik hoop dat mijn vraag hier goed staan hoor, ben nieuw hé :eek:

Maar ik heb problemen met mijn slaapstand. Als ik het activeer dan wordt de slaapstand voorbereid, het gaat ook in slaapstand, maar start dan ook gelijk weer op :(

En dat is nou nét niet de bedoeling :shocked:

Ik hoop dat ik hier verder geholpen kan worden :love:


Groetjes minjon.
 
Weet je hoe je in je BIOS moet komen? Dan moet je even kijken of WOL (Wake on Lan) uit staat.
 
Kijk of in de BIOS de functie "Wake-up LAN" op Enabled staat. Maak daar dan Disabled van. Helpt dat?
 
Als je de F2 toets (of F1, of Del) ook probeert, opent het BIOS-menu als het goed is. Ga dan op zoek naar het menu "Power" of zo iets dergelijks, niet alle BIOS-menu's zijn hetzelfde. (Kijk rechtsonder in de BIOS, daar staan aanwijzingen.)
 
hoi

ik heb gekeken maar er staat zoveel :eek:

Ik vind wel dit, power management.

Als ik daaronder kijkk zie ik wel wake up staan, maar geen wake on lan, of wake up lan. Dit zie ik niet.
 
Kun je dat wel veranderen van "Enabled" naar "Disabled" of woorden van gelijke strekking? Doe dat en herstart daarna je PC. Kom je nu wel in de slaapstand?

Nog even: misschien moet je eerst op "Wake up" gaan staan met het highlight en dan op "Enter" drukken. Er komen dan misschien meer keuzes te voorschijn.
 
Laatst bewerkt:
ik zal even tikken wat ik zie ok? (sorry maar ben gewoon bang dat ik iets nog harder vernaggel aan mijn peeceetje :love:)

Power Management Setup, als ik op enter klik, krijg ik deze keuzes.

- Power Button Function [power off]
- Restore on ac Power loss [off]
- Instant on [enabled]
- Wake Up Event Setup [enter]

Dus bij wake up klik ik op enter en krijg ik dit allemaal

- Wake Up by PCI Card [enabled]
- USB KB/MS Wake Up from s3 [enabled]
- PS/2 KB Wake Up from s3 [enabled]
- PS/2 MS Wake Up from s3 [enabled]
- PS/2 KB Power On [disabled]
- Resume by RTC Alarm [disabled]


:D
 
maar ik kom wel in de slaapstand, alleen gaat hij vanuit de slaapstand zich gelijk weer aanzetten :)
 
Je hebt gelijk, ik bedoelde "blijf je in de slaapstand". Maar, je hebt wel erg veel Wake up events. Zowel van USB- als PS/2-muis en -toetsenbord. Zet ze allemaal eens op "Disabled" (je hebt nu toch genoteerd hoe ze stonden, kun je altijd weer terug) en probeer daarna in de slaapstand te blijven.
 
Mmm...zet dan die instellingen liever terug zoals ze stonden, of heb je dat al gedaan?

Rechtsklik op het pictogram Deze computer op je Bureaublad en kies voor Eigenschappen. Ga naar het tabblad Hardware en klik daar op de knop Apparaatbeheer. Nu wordt het even listig. Ga al je USB-apparaten langs, waarschijnlijk staan ook bij jou de meeste helemaal onderaan. Kijk anders naar het bijgaande voorbeeld. Klik rechts met je muis op elke USB-hub, kies Eigenschappen en ga naar het tabblad Energiebeheer. Haal het vinkje wat daar staat weg. Doe dat bij alle USB-hubben. Sluit alle vensters af, herstart je PC en probeer weer in de slaapstand te blijven.
 

Bijlagen

  • USBApparaat.jpg
    USBApparaat.jpg
    42,4 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:
Zet ze allemaal eens op "Disabled" (je hebt nu toch genoteerd hoe ze stonden, kun je altijd weer terug) en probeer daarna in de slaapstand te blijven.

Save en exit gedaan in de BIOS of alleen exit?
(is mij ook al eens overkomen dus . . . je weet maar nooit)
 
:confused: nee hij wil er nog niet in blijven...

Heb overal -waar energiebeheer bijstond- het vinkje weggevinkt maar start gewoon weer op :shocked:
 
Hallo,

Onderstaande probleem ervaar ik zelf ook en ik heb hierover ook een topic aangemaakt. Als ik mijn PC afsluit start deze vanzelf op. De meest genoemde oplossing is inderdaad de Wake up on Lan uitzetten maar net als bij jouw staat deze niet in BIOS.

Ik had op mijn vraag de volgende reactie gehad:
Heb je via rechtsklikken Deze Computer - eigenschappen - geavanceerd - opstart- en herstelinstellingen - instellingen het vinkje al weggehaald voor: "De computer automatisch opnieuw opstarten " ?

Het heeft bij mij helaas niet gewerkt maar misschien kom jij er verder mee. Het helpt wel (bij mij athans) om je netwerkkabel eruit te halen maar dit is ook niet de oplossing die je op lange termijn zoekt.

Succes iig :thumb:,

Groetjes Ben
 
Hallo,

Onderstaande probleem ervaar ik zelf ook en ik heb hierover ook een topic aangemaakt. Als ik mijn PC afsluit start deze vanzelf op. De meest genoemde oplossing is inderdaad de Wake up on Lan uitzetten maar net als bij jouw staat deze niet in BIOS.

Ik had op mijn vraag de volgende reactie gehad:
Heb je via rechtsklikken Deze Computer - eigenschappen - geavanceerd - opstart- en herstelinstellingen - instellingen het vinkje al weggehaald voor: "De computer automatisch opnieuw opstarten " ?

Het heeft bij mij helaas niet gewerkt maar misschien kom jij er verder mee. Het helpt wel (bij mij athans) om je netwerkkabel eruit te halen maar dit is ook niet de oplossing die je op lange termijn zoekt.

Succes iig :thumb:,

Groetjes Ben

Als het probleem opgelost is als je de netwerk kabel er uit haalt komt het echt door de optie 'Wake On Lan'. Staat dit niet in het BIOS vermeld kijk dan even in je moederbord boekje naar een soort gelijke optie.

Misschien dat de TS even kan testen wat er gebeurt als de netwerk kabel er uit is. En dan eventueel het zelfde doen.
 
Bij mijn Broadcom staat er via apparaatbeheer onder Eigenschappen > geavanceerd ook nog een optie voor 'wake up capabilities'.

Ik weet niet of dit je verder helpt, maar mss brengt dit je op een idee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan