Slaapstand uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sander1988

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2007
eej mensen heb effe gegoogeld om me slaapstand te verwijderen.
Had het volgende gelezen :

C:\HIBERFIL.SYS (verborgen, even groot als het RAM-geheugen)
De slaapstand (ook bekend onder hibernate/hibernation) maakt een afdruk van het RAM-geheugen, zodat de PC bij het ontwaken uit de slaapstand de draad gelijk weer kan oppakken. De slaapstand wordt vaak bij laptops gebruikt om zodoende de accu te sparen. Wordt de slaapstand niet gebruikt, dan kan het daarvoor benodigde bestand net zo goed worden verwijderd (als dat nog niet was gebeurd). De afdruk van het RAM-geheugen wordt opgeslagen in het bestand C:\HIBERFIL.SYS en is exact zo groot als het RAM-geheugen zelf: het bestand verwijderen kan dus veel ruimte besparen! In- en uitschakelen kan via het onderdeel Energiebeheer van het configuratiescherm, tabblad Slaapstand. Na het opnieuw opstarten van de computer is het bestand HIBERFIL.SYS verdwenen.

maar de map C:\HIBERFIL.SYS kan ik niet vinden, ik zelf gebruik een XP home edition en de verborgen bestanden en mappen worden al weergeven.

Er is bij Mapopties, Weergave een vinkje dat je weg moet halen voor de regel: "Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen)"

erg bedankt dit heb ik nu gedaan maar ik ken de de map hybersys nog niet vinden ,
en ik kan niet in me System Volume Information komen is dit erg ?
er staat dan toegang veweigerd of hoort dat.

Dat is niet erg, de gegevens voor Systeemherstel worden daarin bewaard. En dat Hyberfil.sys is verdwenen, zodra je in Energiebeheer de slaapstand hebt uitgeschakeld, heb je daar aan gedacht?

ja die heb ik altijd al uitgeschakeld gehad , maar dus het mapje verwijderd hij autimatisch .
In sommige gevallen doet hij dat niet maar handig om te weten
heel erg bedankt voor je reactie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan