Slaapstand werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

lolliepop

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2010
Berichten
358
Beste mensen,


Ik gebruik eigenlijk nooit de slaapstand op m'n pc, maar ben 'm toch steeds vaker gaan gebruiken, door simpelweg op de aan/uitknop op m'n pc te drukken (daar heb ik ingesteld dat als die ingedrukt wordt hij op slaapstand gaat) of simpelweg op slaapstand bij start druk.

Specificaties:


Processor: Intel core i7 3770k
SSD/HDD: Samsung 830 series 128GB (boot drive), 1x Seagate Barracuda st2000dm001 (2tb) en 1x Seagate Barracuda st1000dm003 (1tb)
Moederbord: Asus P8Z77M-PRO
Voeding: Cooler master Silent pro m2 (720W)
Geheugen: 4X4GB Corsair vengeance CL9 @1600MHZ
Behuizing: Cooler master haf XM
Videokaart: Asus Geforce GTX 660TI-DC2-2GD5
Koeling: Scythe mugen 3 rev.B PCHG
Geluidskaart: Onboard
Monitor: 2x Samsung Syncmaster s23b550v
Besturingssysteem: Legale Windows 8 pro 64-bit

Ik heb niets veranderd aan instellingen of iets in system 32, wat er gebeurt als ie in slaapstand gaat, zoals normaal gaat 't scherm op zwart, fans stoppen met draaien en aan/uit knop gaat knipperen (zoals het hoort).
Na ongeveer 10 á 20 seconden gaat ie uit zichzelf weer uit slaastand, net zoals hij zou moeten doen als je een toets indrukt.

Ik druk niets in, beweeg de muis niet, doe geen CD/DVD/USB/anders erin, en zit gewoon nergens aan.
Alle drivers up to date, alle windows updates geïnstalleerd, nieuwste BIOS.
Ook virusscanners gedraaid, MBAM (volledige scan) geen resultaat, met F-secure vind ie ook niets, dus een virus kan het ook niet zijn aangezien ik nooit wat (illegaal) download, en elke dag een scan doe.

Iemand die mij kan helpen? Ik heb al van alles geprobeerd, zoals virusscanners die op een bepaalde tijd scannen (dus om 20:00 scannen, en dan bijv toevalling om 20:00 op slaapstand gezet).
 
Laatst bewerkt:
Schakel de pc uit en haal de stroom eraf (stekker eruit). Wacht daarna een minuutje of 5 en doe de stekker opnieuw in en start opnieuw op.
Laat de pc even "uitratelen" zonder dat je er iets mee doet en zet hem opnieuw in slaapstand.

Kijk of hij nu ook weer opstart.
 
Waarschijnlijk zorgt de netwerkcontroller ervoor dat je pc uit de slaapstand gaat...
Klik linksboven met je rechtermuisknop en selecteer apparaatbeheer (Device manager), klik op netwerkadapters (evt. rechtermuisknop, eigenschappen), ga naar het tabblad energie (of iets dergelijks) en haal het vinkje weg bij "dit apparaat mag de computer uit de slaapstand halen".

Succes!
 
Beide heb ik geprobeerd, netwerkadapter kunnen 'm nu niet uit slaapstand halen, en de stroom eraf, 5 minuten wachten werkt ook niet.

Wat nu?
 
Ook met m'n muis eruit ontwaakt ie na 30 seconden - 1 minuut.
Zal het eens precies timen, misschien zit er regelmaat in dat ie na een bepaald aantal seconden ontwaakt.

edit: de eerste keer na 33 seconden, de tweede keer 36 seconden. Is dus echt wel rondom de halve minuut.
Waar kan het nou aan liggen, WOL (wake on lan) is zowel in windows als BIOS uitgeschakeld.

Zit het niet ergens in de BIOS? zou niet weten waar 't aan kan liggen.
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens in je Windows-logboeken. Ontwaken worden sowieso geregistreerd en als je een beetje gelukt hebt staat er ook een trigger genoemd.

Als je de pc direct in slaapstand zet nadat hij uit zichzelf is wakker geworden, blijft hij er dan wel in?
 
Waar kan ik dit zien? Ik klik op logboek, dan zie ik aangepaste weergave, windows logboeken, logboeken toepassingen en abbonementen.
Waar precies moet ik heengaan?
 
Windows-logboeken => Systeem.

De bron is Kernel-Power / Kernel-General.

Zoek naar omliggende events.
 
Oorzaak van ontwaken: Timer - Samsung Magician.exe

Waarschijnlijk de software die ik geïnstalleerd heb bij m'n SSD.


Iemand ervaring met Samsung magician software? Op het internet zie ik meerdere mensen met dit probleem, maar ik kan nergens iets over slaapstand vinden (wel over hibernate) en die optie heb ik dus geprobeerd (zowel aan als uit) maar hij blijft ontwaken.

Uninstallen lost het probleem op, maar ik heb liever dat ik de software kan laten staan.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan