Slaapstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

edwaar

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2003
Hoi,

Wanneer ik de comp in slaapstand zet zal hij na een bepaalde tijd (soms 1u, soms minder) terug opstarten.

Iemand een idee wat het probleem kan zijn? Alle tips welkom. :thumb:

XP-SP2

Ligt er aan welke Bioe U hebt,maar meestal bij PowerManegementSetup

PM Setup, denk dat dat hier niet voorzien is, vind het toch nergens. Heb eens "bios" opgezocht in "help en ondersteuning" en daar geeft men de volgende uitleg om in het bios te geraken:

BIOS-instellingen wijzigen
Waarschuwing: wanneer u de BIOS-instellingen wijzigt, kan dit de manier waarop de computer wordt opgestart beïnvloeden. Onjuiste instellingen kunnen tot gevolg hebben dat de computer niet meer goed functioneert. Als dit het geval is, moet u de oorspronkelijke BIOS-instellingen herstellen.

Klik op Start in de taakbalk.
Klik op Computer uitschakelen.
Klik op Opnieuw opstarten.
Druk op de toets F1 als het gekleurde logoscherm verschijnt tijdens de opstartprocedure. (U hebt slechts enkele seconden om F1 in te drukken.) Het bericht Entering SETUP wordt weergegeven en het venster met de BIOS-instellingen wordt geopend.
Selecteer het hoofdmenu als het nog niet geselecteerd is.
Gebruik de pijltoetsen op het toetsenbord om menu's te selecteren en instellingen te wijzigen. In sommige menu's kunt u een item selecteren en op Enter drukken waarna een vervolgmenu met meer opties wordt geopend.
Na het maken van de wijzigingen, moet u ze opslaan en het BIOS verlaten: druk opwel op de toets F10 of selecteer het menu Exit en selecteer Exit saving Changes en volg de instructies op het scherm.
De opstartprocedure wordt vervolgd.
.

Kijk hier voor een stap-voor-stap uitleg (inclusief schermafdrukken) van de BIOS van jouw type moederbord.

Kijk in de sectie Power Menu (ongeveer op 2/3 van de pagina), daar staat het WOL (WakeOnLan gedeelte) die je op Disabled moet zetten.

Tijs.

Ik heb het eerder ook gehad en ondanks dat ik toen geen netwerk had heeft het uitschakelen wel gewerkt.

Kijk hier voor een stap-voor-stap uitleg (inclusief schermafdrukken) van de BIOS van jouw type moederbord.

Kijk in de sectie Power Menu (ongeveer op 2/3 van de pagina), daar staat het WOL (WakeOnLan gedeelte) die je op Disabled moet zetten.

Tijs.

OK thx again.

Allen bedankt voor de tips, zal er mij straks eens gaan mee amuseren; 'k laat nog iets weten als het niet lukt. :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan