Slaapstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

KlaasB

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2000
Hallo,

Misschien een domme vraaf, maar hoe haal ik een pc uit de slaapstand?

Nu doe ik dat door het aan-knopje weer in te drukken, maar hoort dat wel op die manier?

Alvast bedankt.

Hallo,

Misschien een domme vraaf, maar hoe haal ik een pc uit de slaapstand?

Nu doe ik dat door het aan-knopje weer in te drukken, maar hoort dat wel op die manier?

Alvast bedankt.

Ja, dat moet via dat aan-knopje!

Bij sommige pc's kan het ook met het toetsenbord, maar net wat er mogelijk is en wat je hebt ingesteld. En bij andere ook met aan/uit knop van pc.

maar dan kun je hem toch net zo goed helemaal uit doen en als je hem nodig hebt, weer aan?

Dat kan ook maar:

- tijd is geld waard en pc helemaal opnieuw opstarten kost te veel tijd
- waar je mee bezig was ( tekstverwerken, excel bijv. ) kan je dan snel weer mee verdergaan.

Dat kan, maar het opstarten en afsluiten duurt meestal erg lang, wakker worden uit de slaapstand moet veel sneller gaan. Of start ie helemaal opnieuw op als jij hem wakker probeert te maken? Dan klopt er iets niet met wakker worden.
Misschien hou je de aan/uit knop te lang ingedrukt om alleen wakker te worden en start ie opnieuw op, of misschien zet je hem zonder dat je het door hebt na het in slaap gaan alsnog helemaal uit met de knop?

Bij mijn slaapstand gaat de pc uit en moet ik de pc met de aan-knop weer aanzetten en start ie weer op met de bios etc....dus het duurt weer een hele tijd voordat ie opstart.

Dat klinkt niet als slaapstand. Zet je hem op slaapstand via het startmenu->uitschakelen-> StandBy? Of door op de aan/uit knop te drukken? Of op een andere manier?

Kijk ook eens in het configuratiescherm onder Energiebeheer of je daar interessante instellingen ziet...

Er is trouwens ook nog verschil tussen standby (lichte slaap, snel weer wakker) en slaapstand (ook wel hibernate, winterslaap genoemd). De eerste sluimert, en gebruikt nog een heel klein beetje stroom, de laatste schrijft de huidige staat van de computer naar de harde schijf en gaat dan uit. Als je hem dan weer aan zet, leest ie de status van de harde schijf en dan ben je weer waar je was. Dat is sneller dan opnieuw starten.

Laatst bewerkt:
Ja, als ie weer helemaal met de BIOS begint en met alle andere laadbalkjes heb je de pc opnieuw opgestart ipv uit standby of slaapstand gehaald.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan