slaapstandfunctie niet meer beschikbaar na installatie XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronald61

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2000
Na een nieuwe installatie van XP home is de slaapstandfunctie niet meer beschikbaar.

Omdat mijn XP professional versie kwijt was heb ik een legale XP home versie geïnstalleerd.
Vervolgens een uitbreiding gedaan naar 1 gb geheugen.
Verder heb ik niets aan het systeem veranderd en heb ik geen biosinstellingen gewijzigd.
Het systeem is een Asus P5s800 vm moederbord met video on board.
Wel heb ik een van Microsoft support een update gedaan omdat ik las dat de slaapstand soms niet meer beschikbaar is na een uitbreiding van het interne geheugen.

In het configuratiescherm / energiebeheer / geavanceerd is de instelling voor slaapstand geheel verdwenen. Daar hoef ik het dus ook niet te gaan zoeken.

Een biosupdate lijkt me niet zo zinvol en riskant, omdat ik voorheen wel een slaapstandfunctie had.

Kan het soms zijn dat de slpaastandversie niet beschikbaar is in de XP home versie die ik heb, want ik weet niet waar ik nog verder moet zoeken?

Ron

Inschakelen slaapstand-optie binnen Windows XP
Wilt u deze optie inschakelen, ga dan naar het Control Panel ( Configuratie scherm) en dubbelklik op het Power Options-icoon(energie beheer). Klik op het Hibernate tabblad en zet een vinkje voor Enable Hibernation

SJJ
Was het maar zo simpel. Dat is dus juist het probleem, de functie slaapstand is niet beschikbaar in energiebeheer.

ik heb al eens meegemaakt op deze site(en bij mezelf)
dat als er een driver niet opstaat(dus als er bij apparaat beheer een geel uitroepteken staat oid) dat slaapstand ook niet werkt.bij mij is die dus wanneer ik nieuwe videokaart driver aan het installeren ben ook niet beschikbaar

kijk er eens na zou ik zeggen

IN apparaatbeheer staat een geel uitroepteken bij videocontroller omdat de drivers niet goed zijn geïnstalleerd. Ook bij uitvoeren en dan dxdiag wordt dat weergegeven. Maar dat is wel vreemd want ik heb een video on board...

Opgelost. De slaapstand doet het weer!
Ik ben naar de drivers downloadsite gegaan van Asus en van mijn moederboard type dr drivers gedownload van video on board. Dat was het. Weg uitroepeteken in apparaatbeheer.

Groetjes,
Ron

ik wilde juist gaan zeggen ja dat ook voor een onboard je de juist edrivers moet installeren

toppie:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan