slaapstandperikelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

milois

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2004
Berichten
18
De vraag en het probleem lijken na Vista SP1 passé, maar ik zit er nog altijd mee! :confused:
De pc (vista premium 64 bits) gaat probleemloos in slaapstand, maar eruit komen is een ander paar mouwen. De grafische kaart (MSI NX 8800 GT-T2D512E) en fans van kaart schieten in actie gedurende enkele seconden, dan weer stilte, dan weer proberen gedurende enkele seconden en zo gaat het maar door, echter, een doorstart komt er niet en deshalve ook geen beeld. Dan de toevlucht nemen naar een geforceerd afsluiten en moeilijke heropstart.
Ik heb al gekeken in het bios of daar iets zou kunnen veranderd worden (moederbord is Gigabyte GA-EX38-DS4), maar vind ook daar niet echt iets wat de oorzaak zou kunnen zijn (ken er niet zoveel van hoor, van die bios toestanden).
Processor is een quad 9450, ik denk niet dat dit terzake is, maar ja !
Ik weet niet meer waar ik moet gaan zoeken of wat ik kan proberen. De sluimerstand heb ik nog niet uitgetest.
Het moederbord, tenminste de driver, ik heb de pc laten assembleren, en denk dat de driver van het moederbord wel relevant is ? Kan ik dat ergens nachecken ?
Ik zou erg blij zijn met suggesties, want telkens die pc op en afzetten, begint me toch ook wel te irriteren. In xp gebruikte ik de standby regelmatig, en ik mis hem wel. Ik zou het graag opgelost hebben.
Ik hoop toch op een reactie, waarvoor dank !
 
het enigste wat ik kan bedenken is de laatst nieuwe driver van je grafische kaart installeren
 
Dank voor je antwoord !
Sorry voor mijn ietwat late reactie, maar ik had de hoop op een antwoord al opgegeven.
Voor wat betreft de driver voor mijn grafische kaart, deze is up to date, het is een MSI kaartje, 8800 gt, en de laatste driver is volgens mijn mening v 175.16.
Daar ligt het denk ik niet aan.
Het lijkt wel of de grafische kaart en het moederbord niet goed samenwerken tijdens het ontwaken. Er schiet wel iets in gang, pogingen om op te starten, maar verder geen beeld of een doorstart.
Heeft er iemand nog een idee ?
 
ja, vraag niet opgelost, maar zo zullen er nog wel zijn zeker ? Schijnbaar heeft niemand hier nog problemen rond, zoveel te beter !! Raak ondertussen al gewend om pc af en aan te zetten, maar, echt energiebesparend is het niet echt. Want hij blijft hier nu ook gewoon aanstaan terwijl het beter een standby zou zijn.
Moeilijk, is zoiets dat niet meer relevant is, dus, ik veronderstel, misschien , een peulschil, die ik over het hoofd zie. Ligt het aan mijn instellingen ?
We zien wel, misschien valt er wel eens iets uit de lucht !!
Toch dank aan help mij, en mijn volgende vraag zal wellicht een oplossing brengen !
Tot leesssss ...
 
wat ik me afvraag of je het probleem al hebt vanaf het prille begin?

dus, nieuw moederbord, grafische kaart...

Heb je dan wel je chipset drivers geinstalleerd en de laatste bios versie?
 
Dank voor je antwoord ! En ja, ik heb het probleem al van in het begin. Naar ik meen heb ik de laatste drivers van zowel het moederbord als van de grafische kaart.
 
ik zou echt wel eens controleren of je de laatst nieuwe chipset drivers enzo hebt, en ook de laatste bios versie installeren ;)
 
Misschien dom vraagje, waar kan ik zien welke versie van het bios heb voor de gigabyte moederbord kaart, zie het niet bij apparaatbeheer. Dacht dat ik de laatste had geinstalleerd, maar wil het nog eens nachekken, ik weet echter niet goed hoe ? En de chipsetdriver, waar vind ik dat ergens ? Bij aankomst nieuwe pc heb ik de drivers van de bijhorende cd eropgezet, wel eens gekeken naar website gigabyte, maar nog geen biosupdate gedaan of durven doen, vermits ze spraken over een zeker risico :(
Alleszins, dank voor je hulp !
 
Het is geen domme vraag ;)

ik zou ook niet weten vinden welke bios versie ik heb in men apparaatbeheer.
Ik weet niet zo direct of je dat ook met een programma kan controleren..., waarschijnlijk wel maar ik weet niet zo direct eentje.
normaal kan je zien welke versie je hebt tijdens het opstarten.
dan esc of f2 drukken en dan zal je daar wel ergens zien staan welke biosversie je hebt.

Het is alleen een risico op je bios te updaten moest je je op een slecht stroomnetwerk bevinden of de stroom zou uitvallen.(kans bestaat altijd)

en de laatst nieuwe chipset driver moet je niet zo gaan controleren, dat kan geen kwaad als je de laatst nieuwe van de site afhaalt en dan installeerd.
Maar als je het toch wil controleren kan dat misschien met pc wizard, daarmee kan je dan heel misschien ook je bios versie bekijken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan