slecht 2gb RAM zichtbaar van de 4?

Status
Niet open voor verdere reacties.

john ross

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 jan 2006
Berichten
1.016
Hallo,


medion akoya p8610 heeft 4gb ram en in eigenschappen is er slecht 2gb beschikbaar.

Het is een win7 32bit install.

Kan dit iets te maken hebben met Hybrid-Sli functie?


hoe kan dit?



Gr. Jan
 
Laatst bewerkt:
Een 32-bits Windows kan maximaal 3,2 GB geheugen gebruiken.
Heb je misschien een videokaart die conventioneel geheugen gebruikt?
 
Hmmmm,

dat is ongeveer wat ik bedoel maar betekent dat shared memory door die hybrid-sli dan?
Geraak er niet echt wijs uit.

Als er 4 in zit zegt hij toch 3.2 in gebruik bij eigenscappen?Deze zegt 2 in gebruik.


Gr. Jan
 
het is niet de bedoeling om iets te omzeilen,als ik meer dan 3.5gb wil gebruiken zal ik wel gewoon een 64 bit versie installeren.
Mijn vraag was gewoon hoe het komt dat er slechts 2gb ram beschikbaar is en waar die overgebleven 1.5gb ram gebleven is of waar die voor gebruikt wordt.



Gr. Jan
 
Gebruik een programma zoals "CPU-Z" of System information windows, om te kijken wat voor strips er in de pc zitten en op welke snelheid deze draaien.

Het kan zijn dat U maar 2gb ziet doordat u zogenaamd "gedeeld video geheugen" heeft, dit geheugen komt van het ram af en wordt dan gebruikt als "Videokaart geheugen".

nog een tip, als het niet nodig is ga dan niet aan de gang met PAE, dit is allemaal erg lastig en is altijd slechter dan gewoon 64bit gebruiken.
 
Ok,

ik heb er een 64 bit versie opgegooid en nu is er 3.5gb van de 4gb beschikbaar terwijl met de 32 bit versie er 2gb beschikbaar was van de 2gb????

Erg raar maar nu is het in orde.


wat betreft PAE inschakelen: ik vind het klooien en overal spreekt men elkaar tegen of het nu werkt of niet werkt.



Gr .Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan