Slecht afspelen gebrande CD's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Japie73

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2008
Wie kan me helpen.....?

Ik heb een erg goede home cd-speler (Marantz CD6000) welke ook gebrande cd's kan afspelen. Echter ben ik erachter gekomen dat deze speler heel veel moeite heeft met het afspelen van gebrande cd's als deze gebrand zijn via gedecodeerde lossless (FLAC) bestanden of MP3, uiteraard omgezet in WAV formaat.

Het afspelen gaat prima vanaf het begin (nummer 1) van de cd, maar als ik handmatig een ander nummer kies, via de afstandsbediening of vooruit skipp via de cd-speler krijg ik een error en stop het apparaat ermee! Ik heb hier geen last van als ik een originele cd brand, alleen dus als het gebrande cd's zijn via MP3 of Lossless omgezet in WAV....??

Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd naar mijn idee, branden en lezen op de laagste snelheid, cd-sluiten na branden, diverse brandsoftware (I-tunes, Nero, WMP, etc), verschillende cd merken (Platinum, TDK, Sony, Philips, etc) maar niets schijnt te helpen.

Wie heeft de oplossing?

alvast bedankt,
Japie73

Ik heb een DELL Latitude D810 met een Sony DVD +- RW D56A brander, volgens mij wel prima? Maar waar het mij om gaat is dat ik dus via deze brander geen problemen heb als ik originele CD's brand, maar wel als dit Lossless of MP3 bestanden zijn......dan gaat het afspelen dus heel moeizaam.....????

Groeten,
Japie73

Dag 'Japie',

Ik denk dat je bij het branden van cd's naar een 'origineel' cd-formaat bedoelt.
Dan is het geen WAV-, maar een CDA-formaat ........ je cd-speler ondersteunt namelijk het WAV-bestandsformaat helemaal niet.

Je Marantz is té goed ..... en ook inmiddels al wat jaartjes op de markt.
Nieuwe hoge kwaliteit cd-spelers ondersteunen ook andere bestandsformaten en hebben deze gevoeligheidsproblemen niet meer.
Ik had dezelfde ervaringen met een top Onkyo-speler.
Helaas dus geen oplossing, tenzij je een andere speler aanschaft.

Laatst bewerkt:
Wat je ook kunt proberen is echte Audio recordables gebruiken i.p.v. 'generieke' cd's die voor alle doeleinden gebruikt (kunnen) worden.

Voorbeeld van dergelijke recordables zijn:
deze
deze

Succes,

Tijs.

cda is gewoon een snelkopeling naar de waw (of wat de pc ziet)
als je met nero mp3 omvormd naar waw worden automatisch cda

dus zal met ape en flac ook zo zijn
doe maar de test in een gebrande cd wel in mapopties bekende extenties weergeven

cda is gewoon een snelkopeling naar de waw (of wat de pc ziet)
als je met nero mp3 omvormd naar waw worden automatisch cda

dus zal met ape en flac ook zo zijn
doe maar de test in een gebrande cd wel in mapopties bekende extenties weergeven

Je hebt natuurlijk altijd 'eigenwijze meneren' .....
Het gaat erom dat de marantz-speler van ts niet in staat is gegevens-cd's met mp3, wav e.d. te 'lezen', maar alleen 'originele' (of als zodanig gebrande) audio-cd's.
Dus zéker geen WAW (wat dat dan ook moge zijn :p) waar ibiza het over heeft.
En om te weten hoe dat nou precies zit met 'lezen' van een cd, klik maar hier

Jouw Marantz is een top segment cd speler. Een heel nare eigenschap van die spelers vroeger (Philips, Pioneer enzovoorts) was dat ze volledig werkten volgens de gestelde criteria van het zogenaamde "red book". De specificaties voor audio cd's opgesteld door Philips en Sony. Een van de eisen die dit colorbook (er zijn er inmiddels meer dan alleen het "red book") stelt is dat de CD 74 minuten geluid moet kunnen bevatten (650Mb) en een bemonsteringsfrequentie van 44,1MHz bij een resolutie van 16 bit.

Een exacte 1:1 kopie zal praktisch alle data gegevens overnemen van de originele CD. Eventueel zelfs het booktype aanpassen.(Een data cd-rom heeft het "yellow book" als criterium)

Zelf een audio CD maken door omzetten van MP3's en dergelijk naar een CD rom brengt het risico met zich mee dat er nogal wat aan de standaards wordt gepunnikt...
Een CD-rom van tegenwoordig is al 700 MB ipv van de 650 uit het red book.
Zou het booktype wel correct worden aangepast?

Nieuwe cd-spelers zijn niet meer zo kieskeurig...het bleek ook een soort van duurder voor de fabrikant iets in te bouwen dat een cd speler volgens het red book werkt dan het gewoon niet in te bouwen en dan kun je alles spelen...

De cd-spelers van nu werken meer volgens het principe "if it quacks like a duck, looks like a duck, it ís a duck"

Je zou het nog kunnen proberen met een 650MB cd-rommetje....maar niets is gegarandeerd.

Je hebt natuurlijk altijd 'eigenwijze meneren' .....
Het gaat erom dat de marantz-speler van ts niet in staat is gegevens-cd's met mp3, wav e.d. te 'lezen', maar alleen 'originele' (of als zodanig gebrande) audio-cd's.
Dus zéker geen WAW (wat dat dan ook moge zijn :p) waar ibiza het over heeft.
En om te weten hoe dat nou precies zit met 'lezen' van een cd, klik maar hier

hey teuntje eerst ben ik een mediaverkoper ,nu eigenwijs meneerke
leg mij dan eens uit wat juist cda zijn
http://filext.com/file-extension/cda

en een beetje respect zou geen kwaad kunnen:confused:

Door de verschillende reacties ben ik al heel wat wijzer geworden! Vandaag naar de stad geweest om CD-R 650mb te kopen, maar na 10 verschillende winkels de moed opgegeven...nergens!!! later op het internet gekeken, ook in de diverse (bekende) webshops wordt dit type niet meer verkocht. Misschien heeft iemand een tip waar ik dat dan wel kan kopen?

Omdat het kopen van CD-R 650mb niet gelukt is de andere tip maar opgevolgd en (ook met veel moeite) CD-R audio gekocht en thuis een lossless cd gedecodeerd naar audioformat en dit hierop gebrand. Dit gaat echt stukken beter, ik heb verschillende keren door de nummers geskipt op cd-speler en AB en slechts 1 error, dus dat valt nog te overzien. Dus dit lijkt goed te gaan, alleen heel veel duurder dan de gangbare CD-R!!

Thanks,
Japie73

Als iemand een adres heeft voor het kopen van 650md cd-r hoor ik het graag, zal ik dat ook nog eens uitproberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan