Slecht beeld nieuwe philips monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

petje11

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2002
Ik heb dus sinds 2 dagen een nieuwe Philips Brilliance 220SW9 22'' tft scherm.

Maar ik ben niet erg te spreken over de beeldkwaliteit.
Als ik het scherm aanzet krijg ik eerst een beeld van Philips zelf wat uiteraard scherp is.
Als ik de computer opstart dan krijg ik het welkomstscherm van vista en die is aan de bovenkant ineens een beetje groenig.
Ik heb als bureuabladachtergrond een foto die ik zelf gemaakt heb. Maar die is korrelig.

Ik heb al de videokaart geupdate en de nieuwste drivers voor het beeldscherm. Hij draait in een resolutie van 1680 x 1050, wat de voorkeursresolutie is van dit scherm.

De resolutie van de foto is trouwens: 2560 x 1712 wat me ruimschoots genoeg lijkt.

Hij is trouwens met DVI aangesloten.

Help??

Laatst bewerkt:
Het lijkt me dat de foto nu moet croppen. Heb je die al eens gelijk gemaakt aan de resolutie van het scherm?

Dat had ik dus niet gedaan, nu wel maar geen verschil.

Als ik een youtubefilmpje bekijk die in HQ is dan zie ik (lichtere) vlekken op de gezichten.

Net trouwens even een dvd-tje (originele) erin gehad. Die is dan weer wel scherp. Het zal dus wel aan de foto liggen.

Laatst bewerkt:
Beeldscherm is dus 'gewoon' kapot :(:( .Net met philips gebeld, krijg maandag antwoord.Als het allemaal goed gaat sturen ze daarna een nieuwe op.

Ja dat wel, maar het is maar te hopen dat ze hem omruilen voor een nieuwe. Het scherm is begin april gekocht. Maar pas op 27 april (mijn verjaardag) uit de doos gekomen. In principe is het een DOA (Death On Arrival) maar dan moet je binnen 8 dagen reageren en dan word hij gewoon omgeruild met een nieuwe. Alleen ze kijken naar de aankoopdatum en die is 2 april. Dus degene die ik aan de lijn had mag dat niet doen. Nu maar afwachten en hopen wat zijn supervisor ervan vind. Vind die niet dat ik een nieuwe krijg dan gaan we weer ruzien bij degene waar ik hem gekocht heb.

Yess, ik krijg een nieuw beeldscherm van Philips. Nou is het afwachten wanneer ze hem versturen, ze hebben hem nu niet op voorraad. Populair schermpje, en net nieuw volgens de meneer van Philips.:thumb::thumb:

Scherm is binnen, wat een verschil. Nu is het tenminste scherp en helder.:thumb::thumb::thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan