Slecht beeld, vast hangers bleu screens bij spelen game

Status
Niet open voor verdere reacties.

rens12

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2008
hallo,

Sinds een paar dagen heb ik bij het spelen van een game heel slecht beeld. En als ik een film afspeel slecht beeld. En Blijft die hangen. En vaak start de computer dan opnieuw op.

Ik heb al driver update gedaan van mijn videokaart

Videokaart: Nvidea Geforce 7900 GS

Screen bij gevoegd van Gta iv

Kan iemand mij helpen?

Greetz

Rens

Bijlagen

• GTA iv.JPG
    GTA iv.JPG
    44,1 KB · Weergaven: 83
GTA IV kun je ook niet spelen op een 7900 GS. En wat zijn de temperaturen van je videokaart en PC?
.

Bedankt voor je reactie

GTA IV kun je wel spelen op een 7900 GS Tenminste dat zegt Readme

Systeemeisen volgens ReadMe:

1) SYSTEM REQUIREMENTS

Supported Operating Systems are:

Windows Vista (plus Service Pack 1)
Windows XP (plus Service Pack 3)
plus DirectX 9
plus Microsoft .NET Framework 3.5

Minimum Hardware Requirements:

Processor: Intel Core 2 Duo 1.8Ghz, AMD Athlon X2 64 2.4Ghz
Memory: 1.5GB
Free Hard Drive Space: 16GB
Video Card: 256MB NVidia 7900 / 256MB ATI X1900
DirectX 9 compatible Stereo Sound Card
Keyboard
Mouse

Recommended Hardware Requirements:

Processor: Intel Core 2 Quad 2.4Ghz, AMD Phenom X3 2.1Ghz
Memory: 2GB (Windows XP) 2.5GB (Windows Vista)
Free Hard Drive Space: 18GB
Video Card: 512MB NVIDIA 8600 / 512MB ATI 3870
DirectX 9 compatible Surround Sound Card
Keyboard
Mouse

Other Requirements:

Initial activation requires internet connection; Online play requires log-in to Games
for Windows - LIVE and Rockstar Games Social Club (13+ to register); requires disc
in drive to play (unlimited installations); software installations required including
Sony DADC SecuROM, Adobe Flash, DirectX, and Microsoft's .NET Framework,
Games for Windows - LIVE, and Internet Explorer.

Tempraturen volgens Everest:

Gpu: 61
Cpu kern 1: 31
Cpu kern 2: 29
CPU: 53
Moederbord: 48

Probleem doet zich ook voor bij het spelen van Crysis, en het afspelen van een film.

Systeeminhoud:

Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 5000+(kloksnelheid 2.61 Ghz)
Werkgeheugen: 2 gb
Videokaart: Nvidea Geforce 9700 GS
Moederbord: Asus Lifestyle M2n32-sli Deluxe Wireless Edition

Greetz

Laatst bewerkt:
heeeeeeeeel af en toe heb ik dat ook met gta IV maar ik heb nooit egt het probleem opgelosd omdat ik er tog niet vaak last van heb. maar,

mijn specs=

4gb ddr3
core2duo t9500 2,5
geforce 8600MGT512mb+1280mbturbocache
vista sp1

ik denk dat je dit probleem krijgt als je pc het gewoonweg ff niet meer aankan

Bedankt voor je reactie.

Maar ik heb dit ook bij het afspelen van films en bij het spelen van 'lichte games' zoals crysis.

Dus ik weet nu niet precies wat er aan de hand is.

tja uhhm, kun je je videokaartdrivers niet is proberen te updaten??

Bedankt voor je reactie

Driver had ik al geupdate.(stond ook al in mijn begin vraag) maar toch bedankt voor de tip.

Driver update haalde vrij weinig uit.

Iemand anders nog tips?

misschien kun je met speedfan de fans wat harder laten blazen als dat hopelijk lukt.

ik heb altijd problemen dat mijn laptop overhit raakt maar dan heb ik het over gpu 95C en cpu 84C en ik kan mijn fan gewoonweg niet harder laten draaien terwijl hij dat wel moet kunnen doen.

dan hoop ik dat je geen acer hebt want dan kun je ook je fan niet harder laten draaien :confused:

Ik heb deze pc zelf gemaakt. Fans is het probleem ook niet. Aangezien de tempratuurt goed is. MIss heb ik bij het schoonmaken van de Videokaart iets niet goed gedaan. Ik laat een vriend van mij daar wel even naar kijken. Even nieuwe coolpasta etc...

En heb nu een screen bijgevoegd van mijn bureaublad. Probleem breidt zich verder uit.

Laatst bewerkt:
of misschien zit de videokaart niet 100% goed aangesloten op het moederbord.

Dat zou ook nog kunnen. Zal hem dadelijk eens in het andere slot stoppen. Eens kijken of dat iets uitmaakt.

Bedankt!

Ik heb videokaart schoongemaakt. Heatpast vervangen. Nog steeds geen effect. Beeld blijft slecht. Videokaart zit ook goed erin. En bij een vriend van mij heeft hetzeflfde probleem.

Ik denk dat de videokaart oververhit is geraakt en daardoor kapot is gegaan :(
Iemand nog op of aanmerkingen?

probleem deert niet meer

nieuwe videokaart gekocht

bedankt voor alle hulp!:thumb:

okee mooi zo :D,

alleen heb ik denk ik sinds kort hetzelfde probleem.

als ik een spel ga spelen bijvoorbeeld gta4 dan gaat dat in het begin perfect maar na 10 minuten hapert hij ongelooflijk en dan kan hij het zelfs niet meer op zijn laagste instellingen aan terwijl hij aan het begin veel hoger kan zonder lag. als ik het spel dan afsluit en weer opstart is het probleem niet weg maar als ik mijn pc uitzet dan is het na uhhm ik geloof minimaal 2 uur pas weer weg...

en het is meestal als ik gta4 heb gespeeld en als ik dan daarna een ander spel probeer te spelen bijvoorbeeld mirrors edge ( niet echt een zwaar spel) dan lukt dat ook zelfs niet meer.

is het probleem bij jou dan ook zo begonnen??

want ik hoop niet dat mijn videokaart het ook gaat begeven. en ik had laatst toen ik saw5 in blueray wilde afspelen ook heel veel gehaper.

mijn temperaturen tijdens gamen zijn
gpu 85-95
cpu 70
core1 83
core2 82
hd0 40-50

gpu 85-95
cpu 70
core1 83
core2 82
hd0 40-50

Heb je je processor al schoongemaakt? Want 70 a 80 graden is opzich niet veel. Maar toch niet gezond. Het ligt niet aan de gpu. Want de meeste videokaarten kunnen tempraturen aan van 120 max.

En anders zou je moeten nadenken over extra casefans.

suc6!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan