Slecht bereik met experia box

Status
Niet open voor verdere reacties.

KennyJacobs

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 feb 2012
Hallo,

Ik heb nu een jaar xbox live en heb tot nu toe nooit problemen gehad, maar de laatste tijd heb ik alleen maar slecht internet.
Ik game nog steeds op dezelfde plek en de router is nooit verplaatst.

Ik heb een kpn experia box met draadloos internet van speedtouch.

(kpn experia box staat op begane grond en ik game op de eerste verdieping)

Ik heb totaal geen verstand hiervan dus kunnen jullie me alstjeblieft helpen.

Hoe vergroot ik het bereik?

een nieuwe router kopen, een wifi-repeater of de positie van de router veranderen?~

Ik heb overigens ook altijd al slecht bereik gehad met mijn ipod boven.

alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Goedenavond,
Je hebt al veel geprobeerd maar nog geen ander kanaal. Andere toestellen kunnen het zelfde kanaal gebruiken of hierop storen. Net als bij de radio moet het ergens stil zijn voor een goede ontvangst. Een ander kanaal kan je instellen bij de instellingen van de router. Dat adres is: waarschijnlijk, http://192.168.2.254

Ja door een netwerk via de stopcontacten ben je veiliger en misschien beter af, voor wat betreft de snelheid. Het lijkt mij ook gezonder. Uit het bovenstaande verhaal blijkt al wel dat je niet beter af bent wanneer iedereen in de buurt versterkers aanschaft. Een ander kanaal is het eerste dat je proberen moet. Succes.

Maar ik heb altijd goed internet gehad en ik heb nooit iets met kanalen veranderd zover ik weet. Kan het dat dan toch zijn?
En wat houden die kanalen precies in?

en het adres klopt niet ;)

alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Het juiste adres staat onderop het modem/router en in de handleiding. Zo ziet het er in elk geval uit. Zelf heb ik al drie verschillende soorten kpn experia-boxen gehad maar is het adres niet veranderd.

Een kanaal is een gereserveerd bereik van naastgelegen frequenties waarbinnen een zender/ontvanger contact maakt. Babyfoons, portofoons, bewakingsapparatuur en intercoms zijn ook toestellen met kanalen. Je hoeft dan niet aan een afstemknop te draaien maar het is natuurlijk niet veel anders. Een kanaal kan ineens bezet worden door andere draadloze apparaten, misschien wel een andere router. In dat geval moet je, proefondervindelijk, naar een vrij kanaal zoeken en daarmee verbinding maken. In principe kan ook dit kanaal weer gebruikt gaan worden door iemand anders in de buurt maar uiteindelijk krijg je een zo goed mogelijk resultaat. Dan pas kan je weten of je goede ontvangst hebt.

Hmm ze zijn toch wel veranderd, heb ik niet goed gekeken.

Ga dan in het menu naar: Home > Thuisnetwerk > Interfaces > Wlan: "..." en kies bovenaan rechts Configureren. Dan bij Kanaalselectie "handmatig" kanalen kiezen in plaats van "automatisch" en er verschijnt een menu met dertien keuzes. Ik denk dat je na een aantal malen wel weet of dit wat uit maakt.

Hallo,

Ik heb nu een jaar xbox live en heb tot nu toe nooit problemen gehad, maar de laatste tijd heb ik alleen maar slecht internet.
Ik game nog steeds op dezelfde plek en de router is nooit verplaatst.

Ik heb een kpn experia box met draadloos internet van speedtouch.

(kpn experia box staat op begane grond en ik game op de eerste verdieping)

Ik heb totaal geen verstand hiervan dus kunnen jullie me alstjeblieft helpen.

Hoe vergroot ik het bereik?

een nieuwe router kopen, een wifi-repeater of de positie van de router veranderen?~

Ik heb overigens ook altijd al slecht bereik gehad met mijn ipod boven.

alvast bedankt

Kijk eens op Free antennas .com
Ik heb achter mijn experia box een vel a4 papier beplakt met alluminiumfolie geplaatst .Je moet het wel in een boogvorm erachter plaatsen en je zult zien dat je bereik beter is dan voorheen .Je versterkt hiermee het uitgangs signaal van de ingebouwde antenne. Het kost niks en helpt wel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan