slecht bereik op zolder (glasvezel-draadloze iMac)

Status
Niet open voor verdere reacties.

theoo

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2007
Berichten
19
Hallo,

In mijn woonkamer (beg.grond) heb ik glasvezelkabelaansluiting en op zolder heb ik mijn iMac (24 inch - half 2007) draadloos staan. De internetverbinding wordt echter heel vaak verbroken wat het werken erop frustreert. Hoe kan ik dit verbeteren? Ik had zelf al de website van TP-Link gevonden, maar welk apparaat heb ik dan nodig? Een zogeheten Powerline Adapter of een Range Extender? Wat is het verschil tussen beide? Ander merk mag net zo goed en tips zijn welkom. Of ben ik gebonden aan apple-product?

h.groet, Theo
 
Met een range extender ga je door de lucht en moet je zorgen dat die sterk genoeg is. Met een powerlineadapter ga je via je eigen wandcontactdozen en moet je zorgen dat je of op beide plaatsen op dezelfde fase zit, of een adapter kopen welke geen hinder heeft van gescheiden fasen:
http://www.vego.nl/homeplug/homeplug/homeplug.htm
Als je een tussenverdieping hebt met laminaat en als daar bv een alufolie tussen zit, zou je met draadloos wel eens problemen kunnen houden en lijkt mij de powerline een betere oplossing.
Behalve range extenders zijn er echter ook nog accesspoints en wifi repeaters. Allemaal met hun eigen specifieke voor- en nadelen (die ik ook niet allemaal ken, maar verschillen zitten hem in snelheid, installatiegemak en prijs natuurlijk). Zoek dat eerst uit voor je iets aan schaft.
 
Laatst bewerkt:
Aaaaaaaahhhhhhh...... aluminium onder het laminaat!!!!!! Dat moet het euvel zijn! Afijn, dat ga ik er niet onder weg trekken. Ik zal me eens verdiepen in de tips die je hebt gegeven. Ik ben nu al een heel eind verder op weg. Dank daarvoor!
 
Ik heb uiteindelijk gekozen voor signaal via het lichtnet, en wel met de Wi-Fi homeplug van Sitecom (Starter Pack, 500 Mbps - productcode LN-555) via de winkel van BCC. Op de doos stonden de aanbevelingen 'Beste uit de test van de Consumentenbond, mrt 2014' en 'Best Reviewedvan Kieskeurig.nl, nov. 2014'. Aansluiten was eenvoudig.

Probleem lijkt opgelost en topic kan gesloten worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan