slecht bereik usb dongle

Status
Niet open voor verdere reacties.

ron woodman

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2000
ik heb op aanraden van een kennis een usb dongle gekocht om de pc opzolder draadloos te verbinden met de modem/router die in de meterkast beneden staat.

Dat werkt op zich wel maar het signaal heeft maar 1 streepje en is traag.

De PC is een optiplex van dell en kan geen standaard pci kaarten aan. Wat is dan de beste oplossing om te kopen?

Kan iemand mij advies geven. Een kabel plaatsen is geen optie aangezien ik geen draden door het huis wil hebben.

Alvast bedankt

Groet, Ron

De meterkast is eigenlijk de slechtste plek die je maar kunt bedenken om een wireless router of accespoint te plaatsen. Er lopen daar zoveel draden en dan vaak ook nog omgeven door (gewapend) beton dat er praktisch geen signaal uit komt of in gaat (kooi van Faraday). Dan komt daar nog bij dat de zolder toch vaak al 2 vloeren met (gewapend) beton ver weg is. Bij elkaar opgeteld heb je dus eigenlijk mazzel dat er uberhaupt nog een signaal heen en weer gaat. Het beste is dus de router uit de kast te halen en zo hoog mogelijk te plaatsen en ook niet te dicht tegen een muur aan. Mocht je signaal dan nog slecht zijn kun je overwegen een betere antenne te kopen of maken en aan te sluiten op je router. ook kun je nog even kijken of de usb-dongle niet tussen/boven een berg draden hangt, ook dat zorgt voor een vermindering van het signaal.

Bedankt voor jullie reactie.

Erbicom
De router/modem verplaatsen naar een kamer ipv meterkast gaat helaas niet lukken omdat de telefoonkabels er ook op aangesloten zitten. Dat zou betekenen dat ik alle kabels moet verplaatsen is teveel werk.

Mieketie
Deze oplossing lijkt meer soelaas te bieden dus dat ga ik zeker proberen. Even de drivers downen en installeren. Maar toch vraag ik me af of het plaatsen van een externe antenne het bereik verbetert. Of hoe werkt dat eigenlijk. Bestaat er zo iets als een externe antenne op de usb?

Graag ervaringen uitwisselen

bedankt

groet, Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan