slecht bereik WiFi

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vaketra1

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2012
Ik zit met een probleem. Heb een router van TP-Link WR1043ND deze geeft te weinig bereik, nu heb ik er 3 andere antennes op gezet (9dbi) en een afstand van 20 meter is nu haalbaar. Daar dit nog steeds te weinig is heb ik een ACpoint geplaatst van TP-Link WA 7510n maar op 20 meter van de ontvanger pak ik geen signaal meer op.
De totale overbrugbare afstand van huis tot tuinhuis is 70 meter en dit zou toch draadloos moeten kunnen.
Wie kan mij hier mee verder helpen in jip en janneke taal. Mischien heb ik iets over het hoofd gezien, de manual is in het Engels.
B.v.d. Ruud

simpel, je hebt het verkeerde type ACpoint gekocht. Je had de TL-WA5210G moeten aanschaffen.
Hoe wil je de beide toestellen op elkaar aansluiten?

Laatst bewerkt:
Dank voor uw reactie,
vertel mij wat het verschil is tussen de AC points. Het aansluiten met een kabel van router naar AC point. Het mooiste voor mij zou zijn een antenne welke rondstraald met een radius van ongeveer 75 tot 100 meter. Ik ben niet zo goed thuis in ict.

Gr Ruud

je router WR1043 zendt alleen op 2,4Ghz uit terwijl de accesspoint die je nu gekocht hebt enkel op 5Ghz werkt. Als de draadloze netwerk adapters in je pc/laptop of smartphone ook op 2,4 en 5Ghz werken zou dit nog zo geen probleem zijn buiten het feit dat je 2 aparte draadloze netwerken moet definiëren. Maar veel dual-band netwerk adapters zijn er volgens mij nog niet.En telkens je bv. uit het bereik vd router of accespoint zou terechtkomen, zal je de verbinding met internet verliezen. De 5Ghz gaat trouwens ook minder ver qua afstand en is gevoeliger voor obstakels (muren, plafonds ed.).
Het zal veel éénvoudiger zijn als alles enkel op de 2,4GHz werkt.

Bedankt voor je antwoord,
Ga kijken of ik de antenne kan omruilen tegen een 2.4 Ghz.

voor alle duidelijkheid, je moet het toestel zelf omruilen (antenne alleen maakt niks uit) voor het type uit post #2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan