Slecht draadloos internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

matthew843

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2011
Hallo,

Ik deel op dit moment met mijn buren het internet. De router staat bij mijn buren. Wanneer ik in hun huis op het internet ga heb ik goed internet maar wanneer ik in
mijn eigen huis internet krijg ik vaak alleen lokaal internet. Denken jullie als ik een kabel trek van hun huis naar mijn huis en daar een router gebruik als acces point, dat het wireless netwerk beter wordt?

Ik dacht aan de volgende router:
Router

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Hoi,

Mogelijk is het volgende: wanneer je bij de buren bent zit je in de buurt van de router. Je zult dan weinig last hebben van andere routers in de buurt die op hetzelfde kanaal uitzenden.
Het kan zijn dat je bij jou thuis wél in de buurt zit van een of meer andere netwerken.
Afhankelijk van de muur tussen jullie woningen en wellicht zelfs een betonnen vloer heb je in elk geval signaalverlies.
Je kunt bij jou thuis controleren welke netwerken er in de buurt zitten en op welk kanaal ze uitzenden:

SSIDer

Laatst bewerkt:
jij moet elke muur zien die tussen de router en de computer staat als het dubbele afstand,

dus is het hemelsbreedte 4 meter maar staan er 3 muren tussen word het dus 16 meter.. en ik neem aan dat je al snel op zo'n 10 meter afstand van elkaar zit en ongeveer 2-3 muren hebt? dus daaraan ligt het wel dat het bereik slecht is,

tevens is draadloos nooit zo goed als met kabel

wat jij voorstelt zou inderdaad wel voor wat verbetering zorgen, maar waarom niet gewoon een eigen router met je eigen bekabeling naar de computers, zo kun je ook een thuisnetwerk instellen. en is het dus al veiliger dan wanneer de buren mee kunnen genieten van wat jij op je computer hebt staan...

kabel, ik heb voor 11 euro 25 meter gekocht...

[Ik zie net de reactie hierboven]

dat kun je inderdaad ook doen, als je het thuis wilt dat je hun router gewoon op een ander kanaal zet,
standaard is dit meestal kanaal 2, maar zet 'm eens op 8..

dit kun je doen door de standaardgateway in te vullen in je browser, en dan instellingen van je router wijzigen

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie snelle en behulpzame antwoorden, ik zal het morgen proberen en zal jullie op de hoogte houden.

Wat ook een oplossing zou kunnen zijn indien mogelijk, een omni directional antenne op de router zetten.
Alleen is dit niet bij alle routers mogelijk.
Scheelt enorm en een godkope oplossing.

Bijlagen

• OmniDirectional antenne..jpg
    OmniDirectional antenne..jpg
    2,6 KB · Weergaven: 23
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan