Ik heb recentelijk een nieuwe modem/router gekocht; een Netgear DGND 3300v2. Dit omdat meer mensen in huis WiFi op meerdere plekken (verder van de modem) wilde gebruiken. Sinds de ingebruikname van deze modem/router is de snelheid van het internet sterk achteruit gegaan. Het fluctueerd gigantisch van een pagina niet kunnen laden tot redelijk normaal.
Na bellen met de helpdesk ben ik niet veel wijzer geworden. Ze hebben herhaald welke MTU size ik moet doen etc. alles staat ingesteld zoals het hoort voor een modem voor planet internet.
Toen dacht ik dat het aan de modem zou moeten liggen en heb de oude weer ingeplugd. Dit helpt echter niet en ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen. Er zijn twee computers bedraad aangesloten en allebei hebben dezelfde problemen.
Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en mij kan helpen.
Edit: Het draadloze netwerk werkt wel naar behoren
Na bellen met de helpdesk ben ik niet veel wijzer geworden. Ze hebben herhaald welke MTU size ik moet doen etc. alles staat ingesteld zoals het hoort voor een modem voor planet internet.
Toen dacht ik dat het aan de modem zou moeten liggen en heb de oude weer ingeplugd. Dit helpt echter niet en ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen. Er zijn twee computers bedraad aangesloten en allebei hebben dezelfde problemen.
Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en mij kan helpen.
Edit: Het draadloze netwerk werkt wel naar behoren
Laatst bewerkt: