Slecht geluid met nieuwe headset

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartjelol

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2012
Ik heb vandaag een Razer Chimaera 5.1 gekocht. Alles aangesloten blablabla.
Heb hem in mijn Audigy SE gestopt. Geluid doet het wel, maarrr ;p. Hier komt het.
Het geluid klinkt echt super slecht. Ik zou echt niet weten waar dit aan ligt.
Het klinkt echt schor, muziek zoals Hardstyle klinkt gewoon als grrrbrrrtrrrr.

Alvast bedankt!

Vraag verplaatst

Kijk eens naar het ingestelde volume.
Ik ken de Audigy niet maar als deze zelf een bijbehorend programma voor geluidsinstellingen heeft dan kan het zijn dat het volume in de mixer van Windows veel te hoog staat.

Bij elk programma van de audigy SE staat: Het audioapparaat dat door deze toepassing wordt ondersteund, is niet gevonden. De toepassing wordt afgesloten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan lijkt het erop dat de drivers voor die kaart niet of niet goed zijn geïnstalleerd.

Dat zijn ze wel, ik heb hem trouwens gewoon in de 2.1 gedaan. Is dat een ramp? Bij de 5.1 geeft die helemaal geen geluid.

Laatst bewerkt door een moderator:
Draadloos?
Doet ie het wel goed op een ander bron? (Mp3 speler bijvoorbeeld.)

Zou gewoon op groen moeten, maar miss bij geluiden en audioapparaten kiezen voor alleen stereo, 2.0 dus?

Woow! Op mijn iPhone doet die het perfect. Echt een mooi geluid! Dus het ligt aan me geluidskaart.
Wat is dan een goede geluidskaart :). Mijn budget ligt tot de 50 euro.

De Audigy kaart is ook een prima kaart. (Niks mis mee.)
Maar dit: "Het audioapparaat dat door deze toepassing wordt ondersteund, is niet gevonden" baart mij wel zorgen.
Geluid is met speakers (op de audigy) wel goed?

Weet je wat ik denk.....................
Precies, doet hij nu wel of niet op die kaart, das niet duidelijk.

Al op stereo gezet in geluid en audioapparaten ( gedoe als je de speakers weer aansluit maar toch), of is er een optie in de configuratiesoftware van die kaart dat hij dat automagisch moet doen bij het aansluiten van een koptelefoon?
Of kun je dat ding niet aansluiten op de frontconnector van de PC zelf? dient wel de audio in de bios op enabled te staan en de drivers zijn geladen en uittesten of het geen problemen geeft met je insteekkaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan